HR Challenge 2024

optimize costs | manage competences |
ensure psychological safety

5-6 marca 2024 r.

Hotel Courtyard by Marriott,
ul. Żwirki i Wigury 1, Warszawa

PROGRAM FORUM

}

8:40-13:05

SESJA PLENARNA #1

Rynek pracy i pozyskiwanie pracownika a koszty wynagrodzeń

Rynek pracy i wyzwania HR za 3 lata – wizja przyszłości wg CEO


Marcin Barański, General Manager, Board Member, VOX CAPITAL GROUP

  • co i w jaki sposób aktualnie wpływa najmocniej na rynek pracy
  • jak zmienia się rola działu HR i nowych technologii
  • jakich wyzwań HR należy się spodziewać a może i obawiać

Jak HR może wspierać organizację w dopasowaniu się do aktualnej sytuacji na rynku pracy – dyskusja panelowa

Paneliści:
Maciej Herman, CEO, LOTTE WEDEL

Maja Chabińska-Rossakowska, Dyrektor Pionu HR, ING BANK ŚLĄSKI

Marcel Kędzierski, Head of People and Organization Development, CCC.EU

Agata Kaczmarska, Chief People Officer Poland & CEE, DENTSU

Paulina Zasempa, People Country Lead – Poland and CEE, SD WORX POLAND

  • pokolenie Z jako inspirator zmian w organizacji
  • dopasowanie organizacji do wyższych kosztów i oczekiwań pracowników
  • komunikacja z liderami i zarządzanie kompetencjami zespołów

Jak w praktyce wygląda partnerska współpraca szefów działów HR i finansowego


Marta Foltyn, Dyrektor Personalny, Mieszko

  • obszary współpracy
  • wyzwania podczas współpracy
  • wypracowanie dobrej praktyki

Jak przygotować się do digitalizacji HR w obliczu wyzwań nowego rynku pracy

Błażej Migoń, Ekspert w zakresie rozwiązań dla HR, EQ SYSTEM

  • kluczowe procesy HR, które można, a nawet „trzeba” zdigitalizować (z punktu widzenia Zarządu, HR, Menedżerów, Pracownika)
  • główne wyzwania w procesie digitalizacji, czyli od czego zacząć projekt i jak przez niego przejść „suchą stopą”
  • dlaczego nie warto „wyważać otwartych drzwi” – przykłady dobrych praktyk

Czy możliwość pracy zdalnej wspiera organizację w czasach małej dostępności kandydatów do pracy – dyskusja panelowa

Paneliści:
Lidia Świderska, HR Director Eastern Europe, MIELE


Lidia Ołowska, VP People & Organization, POLPHARMA BIOLOGICS

Izabella Krzywosądzka-Pajdak, HR Director, CARLSBERG


Inez Kulpińska, Dyrektor HR, GRUPA TOPEX

  • profil działalności a możliwość pracy zdalnej
  • rekrutacja niezależna od miejsca zamieszkania kandydata
  • wyzwania związane z komunikacją i zaangażowaniem pracownika pracującego zdalnie
}

13:05

LUNCH

}

13:50

Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE

}

14:35

PRZERWA NA KAWĘ

}

14:55

PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

WYZWANIE #1

Jak docierać do kandydatów i tworzyć atrakcyjną ofertę pracy

Co HR może zrobić, gdy na lokalnym rynku w procesach rekrutacyjnych pojawiają się kontroferty



Dorota Dublanka, Dyrektor Zarządzający – Departament Zasobów Ludzkich i Organizacji, KRAJOWA IZBA ROZLICZENIOWA



Marta Olszewska, Starszy Specjalista – Talent Partner, KRAJOWA IZBA ROZLICZENIOWA

  • znaczenie znajomości słabych konkurencji i mocnych stron naszej organizacji
  • dobre przygotowanie się do rozmowy rekrutacyjnej
  • od czego zależy sukces rozmów i spotkań rekrutacyjnych

Jak sprawić by praca dla młodego pracownika była atrakcyjna



Robert Żelewski, HR Director CE, MOWI

  • model pracy
  • styl zarządzania
  • rozwój pracownika

Jak obecnie skutecznie pozyskać pracownika z trudnego rynku pracy
– dyskusja panelowa

Paneliści:
Dorota Duszyńska, HR Director, BONDUELLE

Maria Pertkiewicz, Director Staff Functions, CIRCLE K 

Izabela Ciemięga, DYREKTOR PERSONALNY, Mota-Engil Central Europe

Agata Wójcik-Ryszawa, Dyrektor Personalny, EURO-NET

  • docieranie do pasywnych kandydatów
  • budowanie zaangażowania kandydata – kiedy rozpoczynamy i sposoby
  • stosowane zachęty – inne niż wynagrodzenie

    Znaczenie działań organizacji w kwestiach środowiskowych i/lub społecznych dla procesów pozyskiwania nowych pracowników

    

Aleksandra Osojca, Head of People, NETGURU


    

Karolina Długosz, Sustainability Area Lead, NETGURU

     

    • działania organizacji z obszaru ESG i/lub CSR
    • rola HR-u w realizacji kwestii środowiskowych i społecznych przez organizację
    • wykorzystanie działań organizacji w procesach rekrutacyjnych

    Oczekujemy na potwierdzenie tematu

    Joanna Gostik-Mewald, HR Director, Europe East, SIGNIFY

    }

    17:45-20:00

    NETWORKING I KOKTAJL

    WYZWANIE #2

    Jak budować motywację i zaangażowanie pracownika

    Jak transparentność komunikacji w organizacji zwiększa poziom zaangażowania pracowników

    

Agata Shen, HR Director Poland, PEPSICO

     

    • jak komunikować wartości, wizję i strategię
    • jakie są potrzeby różnych pokoleń w zakresie komunikacji z liderami
    • rola CEO i członków zarządu

    Budowanie motywacji i zaangażowania pracowników a różnorodność organizacji i zespołu – dyskusja panelowa

    Paneliści:
    

Iwona Chrostowska, Head of People & Culture, PRIMARK

    

Łukasz Sowiński, Dyrektor ds. pracowniczych, AGORA

    

Mania Kostrzewska, Client Partner & Diversity, Equity and Inclusion Director CEE, DENTSU

    Marta Fortuna, Vice President of Human Resources, CD PROJEKT RED

    • czy różnorodność utrudnia budowanie motywacji i zaangażowania
    • jak wykorzystać różnorodność podczas budowania motywacji i zaangażowania pracowników
    • jakie czekają na nas w przyszłości nowe wyzwania związane z zaangażowaniem w kontekście różnorodności

    Jak budować zaangażowanie pracownika w międzynarodowym zespole pracującym zdalnie

    

Beata Bojzan-Matysiak, Dyrektor Personalny, DR IRENA ERIS

    • pokonywanie barier kulturowych i językowych
    • HR jako wsparcie dla lidera zespołu
    • sposoby na zwiększanie zaangażowania pracownika

    Utrzymanie wysokiego zaangażowania i motywacji przy wdrożonym hot deskingu

    

Marlena Chojecka-Bek, Dyrektor ds. Szkoleń i Rozwoju, Biuro HR, GRUPA PZU

    

Przemysław Dębek, Kierownik Zespołu Systemów Informatycznych i Projektów, GRUPA PZU

    • zalety hot deskingu
    • hot desking jako generator wyzwań HR
    • sposoby na budowanie motywacji i zaangażowania

    Benefity, które przyciągają kandydatów do pracy w organizacji

    

Anna Mistewicz, HR Director, ANGELINI PHARMA

     

    • skąd wiemy co jest ważne dla kandydatów w obszarze benefitów
    • jakie ostatnio wprowadziliśmy zmiany w ofercie benefitów
    • benefity przyszłości w oparciu o rynkowe trendy
    }

    17:45-20:00

    NETWORKING I KOKTAJL

    WYZWANIE #3

    Jak rozmawiać o wynagrodzeniach i nimi zarządzać

    Jak HR wspiera lidera w komunikacji i wdrażaniu trudnych decyzji CEO/zarządu dotyczących wynagrodzeń

    

Magdalena Król, Manager z sercem, Mentorka, Coach

    • efektywna współpraca HR i lidera by wspólnie osiągać cele biznesowe
    • szkolenia rozwijające komptetencje managerskie w zakresie komunikacji
    • komunikacja do pracowników z działu HR trudnych spraw – co może pomóc organizacji/liderowi a co może zaszkodzić

    Od czego zależy sprawna komunikacja i dobra współpraca pomiędzy szefem HR a liderami działów biznesowych w zakresie wynagrodzeń – cross-działowa dyskusja

    Paneliści:
    

Sebastian Gonet, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy, DR. MAX

    

Anna Trochim, Head of People Partnering CEE, CUSHMAN & WAKEFIELD

    Aneta Andruszkiewicz, Dyrektor Personalny, UNIBEP

    • jakie są wzajemne oczekiwania
    • jakie mamy źródła napięć
    • jak wspólnie osiągać cele biznesowe – dobre nawyki, dostępne narzędzia wpierające współpracę

    Inflacja i wysoka presja na wynagrodzenia – jak HR sobie z tym aktualnie radzi

    

Małgorzata Ławnik, Dyrektor Personalny, KAUFLAND

    • jak łagodnie i bezpiecznie zmienić zasady wynagradzania i wysokość wynagrodzeń
    • jak komunikować decyzje zarządu niezgodne z oczekiwaniami pracownika/pracowników
    • gdzie znaleźć pieniądze na podwyżki

    Jak utrzymać wysoki wskaźnik retencji w czasach wysokiej inflacji i niskiego bezrobocia

    

Katarzyna Kosel, People & Culture Director, MAKRO CASH & CARRY

    • zarządzanie presją płacową, systemami wynagrodzeń i motywacyjnymi
    • doskonalenie kultury organizacyjnej
    • współpraca HR z liderami – co aktualnie jest najważniejsze
    }

    17:45-20:00

    NETWORKING I KOKTAJL

    }

    17:45-20:00

    NETWORKING I KOKTAJL

    }

    7:50-13:05

    SESJA PLENARNA #2

    Efektywność organizacji a zmiany modelu pracy
    ORAZ NOWE TECHNOLOGIE

     

    ŚNIADANIE NETWORKINGOWE

    Zapraszamy uczestników forum na wspólne śniadanie przy tematycznych stolikach i do skorzystania z okazji do networkingu i dyskusji na wybrane aktualne wyzwania HR

    Bliska współpraca i wspólne cele CEO i Dyrektora HR

    

Monika Milani, Dyrektor ds. Personalnych, Toyota Bank Polska

    • początki współpracy i wypracowanie wspólnej wizji
    • wyzwania współpracy
    • jakie są klucze do skutecznego wdrażania strategii

    Jakie zmiany w kulturze organizacyjnej są aktualnie niezbędne by organizacja stała się nowoczesna, efektywna i rozwijała się zgodnie z duchem czasów
    – dyskusja panelowa

    Paneliści:
    

Sebastian Szymanek, Prezes Zarządu, ZF POLPHARMA


    

Anna Wardecka, Dyrektor Zarządzający ds. HR, GRUPA PZU

    Paweł Baka, Dyrektor Generalny ds. People Central & Eastern Europe, Członek Zarządu ds. HR, PHILIPS POLSKA

    

Monika Milani, Dyrektor ds. Personalnych, Toyota Bank Polska

    • czy kultura oparta na jednym lub kilku mocnych liderach to już przeżytek
    • jakie znaczenie dla pracowników mają wartości i zaufanie
    • jak aktualnie zmienia się rola lidera i danych HR
    • jak HR i HRBP mogą wspierać CEO i organizację w procesie zmiany kultury organizacyjnej

    Dyrektor HR – strażnik dobrych emocji czy egzekutor właściwych zachowań w organizacji

    

Sebastian Kotów, Doświadczony Menedżer, Psycholog, Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego

    • kiedy emocje podnoszą efektywność działania a kiedy ją rujnują
    • jak reagować na sytuacje ekstremalne – mobbing i zachowania psychopatyczne
    • jak chronić członków zespołu ale i siebie przed trudnymi zachowaniami lidera

    Jak sprawić by pracownicy chcieli zamienić pracę zdalną na stacjonarną


    

Justyna Betta, Head of HR Central Europe, BAXTER

    • warunki podjęcia decyzji o zmianie modelu pracy
    • komunikacja zmiany do pracowników
    • wdrożenie zmiany modelu pracy – zastosowane zachęty i rozwiązania

    Workation – oczekiwania Gen Z – czy dzisiejszy pracodawca w Polsce jest na to gotowy – dyskusja panelowa

    Paneliści:
    Maria Wyżga, Członek Zarządu PL, Human Resources Central Eastern Europe HR Head, BAYER

    

Justyna Betta, Head of HR Central Europe, BAXTER

    • Gen Z i ich podejście do pracy
    • korzyści i zagrożenia z wdrażania workation
    • kiedy organizacja jest gotowa na workation i czy warto wdrażać taki model pracy
    }

    13:05

    LUNCH

    }

    13:50

    PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

    WYZWANIE #4

    Jak zadbać o pracownika i zatrzymać go w organizacji

    Pomoc działu HR w przezwyciężeniu lęków i budowaniu psychologicznego bezpieczeństwa pracowników w czasach niepewności

    

Marta Bagińska, HR Director Poland & EE, RECKITT

    • zdobywanie psychologicznych kompetencji przez HR
    • sytuacje budzące niepokój lidera i/lub HR i jak sobie z nimi radzić
    • kiedy kierować pracownika do profesjonalnej opieki psychologicznej

    Jak sprawić by pracownicy o różnych potrzebach dobrze czuli się w organizacji

    

Małgorzata Golatowska, Corporate Communications, DE&I Champion, East Europe Region, 3M POLAND

    • różnorodność dziś i jutro – jak ją rozumieć i jak nią zarządzać
    • benefity jakie daje różnorodność organizacji
    • zagrożenia dla organizacji/ zespołu związane z różnorodnością i jak sobie z nimi poradzić

    Jak dopasować system motywacyjny do różnych generacji/potrzeb w organizacji

    

Anna Panek, Dyrektor Departamentu HR, SOONLY FINANCE

    • jak aktualnie HR identyfikuje system wartości i potrzeby pracownika
    • jak wdrożyć zindywidualizowane systemy motywacyjne
    • nowoczesne benefity dziś i jutro

      Jak wspierać pracowników z poczuciem odosobnienia i budować „team spirit”, zwłaszcza dla rozproszonych zespołów/ pracujących zdalnie – dyskusja panelowa

      Paneliści:
      

Marta Jakowluk, Chief People Officer, LEROY MERLIN

      

Agata Boroń, Head of Human Resources and Internal Communication, DHL PARCEL

      

Anna Jaklik, Dyrektor Personalny, ZIKO APTEKA


      

Alicja Świercz, Dyrektor Działu Personalnego, AEGON


      

Magdalena Ulasińska, Development & Engagement Director, GRUPA WIRTUALNA POLSKA

      • wyzwania w identyfikacji stanu psychicznego pracowników
      • rola lidera a rola HR
      • nowe sposoby na integrację zespołu (pracującego zdalnie)
      }

      17:15

      ZAKOŃCZENIE FORUM

      WYZWANIE #5

      Jak zapewnić organizacji potrzebne kompetencje

      Jakich umiejętności potrzebują dzisiaj organizacje, żeby odnosić sukcesy i jak HR razem z liderami może je rozwijać

      

Beata Rosłan, HR Director Poland & Baltics, Jacobs Douwe Egberts

      • umiejętności przyszłości
      • tworzenie kultury, która przyciąga kandydatów z różnych generacji
      • jacy szefowie odnoszą sukcesy w dzisiejszych czasach
      • w co warto inwestować

      Jak przekonać pokolenie młodych pracowników do awansu na stanowisko kierownicze

      

Joanna Brejta-Maciocha, Dyrektorka HR, DECATHLON POLSKA

      • obawy pokolenia Z związane z awansem
      • rozwijanie potencjału pracownika
      • zmiana nastawienia pracownika

      Rozwój wyższej kadry managerskiej w kontekście kompetencji przyszłości i nadchodzącej rzeczywistości

      

Magdalena Straub, Group Operations HR Director, BORG AUTOMOTIVE

      • jakich kompetencji liderskich potrzebują obecnie organizacje
      • jak zachęcić do rozwoju najwyższą kadrę kierowniczą
      • cechy dobrego programu szkoleniowego dla zarządu/ wyższej kadry managerskiej

      Kompetencje miękkie, techniczne czy odporność psychiczna – na co teraz stawia HR podczas rekrutacji – dyskusja panelowa

      Paneliści:

      

Jolanta Bańczerowska, Członkini Zarządu, Obszar Strategii Personalnej, 
ŻABKA GROUP

      

Zuzanna Piasecka, Managing Director – HR & Communication Area, Bank Gospodarstwa Krajowego

      

Marta Jabłonowska, Dyrektor HR, JYSK

      

Bogumiła Kaja, Dyrektor Personalny, FABRYKI MEBLI „FORTE”

      • nasze potrzeby i oczekiwania versus sytuacja na rynku pracy
      • kompetencje, które HR może uzupełnić szkoleniami
      • znalezienie złotego środka – czy jest możliwe i kiedy warto go poszukiwać

      WYZWANIE #6

      Jak korzystać z Danych HR, AI i Nowoczesnych Technologii

      Priorytetowe wskaźniki HR – jak rozpocząć przygodę z analityką danych HR

      Wojciech Kłoda, Dyrektor Wynagrodzenia i Efektywność, ORANGE

      • jakie dane HR są kluczowe
      • jak monitorować KPI HR
      • jak centralizować i automatyzować dane HR

      Tworzenie prostych i przyjaznych procesów HR dla pracowników dzięki cyfrowym rozwiązaniom

      

Janusz Suszka, Area Lead People Services, ING BANK ŚLĄSKI

      • kiedy podjąć decyzję o digitalizacji procesów
      • co może stanąć na przeszkodzie w osiągnięciu sukcesu
      • jak wprowadzone zmiany wpłynęły na organizację i pracowników

      Korzystanie z Big Data i BI w dziale HR jako wsparcie zarządzania organizacją

      • jakie są wyzwania przy zarządzaniu danymi HR
      • jak przekonać zarząd do zmian w oparciu o dane HR
      • jak wprowadzone zmiany i wykorzystanie danych wpłynęło na organizację

      Jak nie stracić ludzkiej twarzy działu HR przy korzystaniu z Big Data i AI – dyskusja panelowa

      Paneliści:
      Katarzyna Cymerman, Country HR Director, MICROSOFT


      Dagmara Ptasińska, People & Culture Director, LYRECO

      Przemysław Karaman, Dyrektor HR, BALTON

      Piotr Szkutnicki, HR Manager, CANON

      • wpływ trendu automatyzacji i cyfryzacji na dział HR i organizację
      • globalne i lokalne systemy HR a podejmowanie szybkich i właściwych decyzji
      • wizja przyszłości, szanse i zagrożenia przy wykorzystywaniu czatu GPT i AI na potrzeby działu HR
      }

      17:15

      ZAKOŃCZENIE FORUM