![hr-challenge-2025-logo](https://hrchallengepoland.pl/wp-content/uploads/2024/08/hr-challenge-2025-logo.png)
4-5 marca 2025 r. Warszawa
be smart with costs, use AI, take care of HiPo
![HR Challenge 2025 | Eksperci HR Challenge 2025 | Eksperci](https://hrchallengepoland.pl/wp-content/uploads/2024/10/HR-Challenge-2025-BANER-Eksperci-1920x675px-final_no-names-www.jpg)
PROGRAM FORUM
Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę
1 DZIEŃ, 4 marca 2025r.
Schemat forum
1 DZIEŃ, 4 marca 2025r.
SESJA PLENARNA #1:
Strategia HR a wysokie koszty i nowe legislacje
Warsztaty - PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
WYZWANIE #1
POZYSKANIE I UTRZYMANIE ODPOWIEDNICH LUDZI
WYZWANIE #2
Jak budować motywację i zaangażowanie pracownika
WYZWANIE #3
WYNAGRODZENIA I DYREKTYWA
O ICH TRANSPARENTNOŚCI
NETWORKING I KOKTAJL
2 DZIEŃ, 5 marca 2025r.
SESJA PLENARNA #2:
HR w zarządzaniu nieustanną zmianą w organizacji
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
WYZWANIE #4
NOWOCZESNY DZIAŁ HR
ORAZ AI
WYZWANIE #5
LIDER NA MIARĘ
DZISIEJSZYCH CZASÓW
WYZWANIE #6
SUKCESJA W ORGANIZACJI I TALENT MANAGEMENT
8:20-13:25
SESJA PLENARNA #1
Strategia HR a wysokie koszty i nowe legislacje
![](https://hrchallengepoland.pl/wp-content/uploads/2024/12/Skala-Marek.jpg)
Marek Skała, Właściciel, INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT
Jak utrzymać efektywność organizacji na wysokim poziomie przy wysokich kosztach, presji płacowej i niedoborze kandydatów do pracy – dyskusja panelowa CEO i Dyrektorów HR
Paneliści:
Maciej Włodarczyk, Prezes Zarządu, IGLOTEX
Marta Krukowska, Chief People Officer, EURO-NET
Joanna Golenia, Dyrektorka Zasobów Ludzkich, LEROY MERLIN
Marcin Drzewiecki, Prezes Zarządu, IRON MOUNTAIN
- upraszczanie i optymalizacja procesów
- źródła oszczędności pieniędzy i możliwości obniżania kosztów
- zwiększenie wydajności pracowników
Digitalizacja w HR. Klucz do efektywności biznesowej w czasach wyzwań kosztowych i kadrowych
Case study firmy Iron Mountain Polska
Oczekujemy na potwierdzenie osoby Prelegenta
- dlaczego efektywność biznesowa zaczyna się od innowacyjnego HR
- digitalizacja działów kadrowo-placowych w praktyce. Czy istnieje HR bez papieru?
- usługi kwalifikowane w procesie digitalizacji
Nowy model prezesa podążającego z duchem czasów
Dr inż. Witold Salwach, ex Prezes Zarządu, PERFECTDOOR
- aktualne priorytety i obawy prezesa
- nowy model przywództwa dopasowany do aktualnych zmian
- jak HR może dzisiaj wspierać CEO, a kiedy warto by usunął się w cień
10:50
PRZERWA NA KAWĘ
Jak dzisiaj Dyrektor HR znajduje balans pomiędzy realizacją celów biznesowych a dbaniem o ludzi w organizacji
Małgorzata Górska, People Director, Psycholożka, MAXI ZOO
- nowe uwarunkowania biznesu jako impuls do zmiany strategii HR
- identyfikacja możliwości i ograniczeń przy dokonywaniu zmian w organizacji
- dyrektor HR jako doradca CEO w kontekście nadchodzących zmian dotyczących transparentności wynagrodzeń i sygnalistów
Hot or not? Benefit trendbook 2025 – wyniki badania pracowników i case study Pluxee Polska
Marta Robak, HR & Marketing Expert, PLUXEE
Paulina Burczak, HR & Marketing Expert, PLUXEE
- odkrywamy przyszłość benefitów pracowniczych
- innowacyjne podejście do benefitów w Pluxee Polska
- co będzie „hot” w 2025 roku
Gdzie i jak aktualnie znaleźć pieniądze na podwyżki dla pracowników
Agata Boroń, Head of Human Resources and Internal Communication, DHL PARCEL
- dobra współpraca z CFO i wzajemne rozumienie potrzeb
- źródła oszczędności pieniędzy i kryteria pozytywnych decyzji o podwyższeniu pensji
- rozmowy z CEO/Zarządem
Zdrowie pracowników jako jeden z priorytetów organizacji – program „Fabryka Wolna od Tytoniu”
Piotr Sokół, HR Director, MICHELIN
Marek Kołakowski, Lider Projektu Fabryka Wolna od Tytoniu, MICHELIN
- harmonogram pracy nad programem i jego wdrażania
- komunikacja Programu Fabryka Wolna od Tytoniu
- osiągnięte wynik i codzienne funkcjonowanie z nowym standardem
13:30
LUNCH
14:15
Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE
15:00
PRZERWA NA KAWĘ
15:20
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
Wyzwanie #1
POZYSKANIE I UTRZYMANIE ODPOWIEDNICH LUDZI
Oczekujemy na potwierdzenie tematu wystąpienia
Aleksandra Klinger, Manager ds. Rozwoju Rynku, RALEN GROUP
Jak HR rekrutuje obecnie utalentowanych pracowników i jak utrzymać ich w organizacji
Magdalena Lipińska, Dyrektor Naczelna ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi, KGHM POLSKA MIEDŹ
- elastyczne odpowiadanie na potrzeby utalentowanego pracownika podczas rekrutacji
- budowanie zaangażowania i motywacji nowego talentu w organizacji
- wspieranie talentu w rozwoju i w budowaniu dobrych relacji w zespole
Jeden pracodawca a różne potrzeby kandydatów – jak to dzisiaj pogodzić i pozyskać pracownika – dyskusja panelowa
Paneliści:Agata Błaszkiewicz, Senior Director People Services & Administration, COLLIERS INTERNATIONAL
Joanna Pawlicka, Sr. HR Director, Transformation, MCCORMICK & CO
Magdalena Straub, Group Director of People & Purpose, BORG AUTOMOTIVE
Katarzyna Kowalczyk, Dyrektor Działu Personalnego, Psychoterapist, NAŁĘCZÓW ZDRÓJ
- znaczenie elastyczności pracodawcy i w czym ona się przejawia podczas rekrutacji i działań EB
- przykłady ofert pracy dopasowanych do różnych potrzeb
- znaczenie transparentności w komunikacji w budowaniu zaangażowania kandydata o pracę
Współpraca z uczelnią i studentami jako szansa na pozyskanie nowych pracowników
Artur Kluba, Dyrektor HR w Zakładzie Elektroniki, Prokurent, ZF Automotive Systems Poland – ZF GROUP
- gdzie aktualnie szukać kandydatów do pracy
- jak wygląda zaangażowanie po stronie organizacji i HR podczas współpracy z uczelnią
- korzyści ze współpracy i program stażowy
Jak pozyskać pracownika pomimo presji na wynagrodzenia podczas procesu rekrutacji
Elżbieta Makselon-Drabczyk, Human Resources & Administration Director CEE, SCHULKE
- jak rozpoznać prawdziwe potrzeby kandydata
- jak rozmawiać z kandydatem podczas rekrutacji o wysokości wynagrodzenia by zachęcić go do pracy w naszej organizacji
- jak wykorzystać mocne strony organizacji by nie zawyżać wynagrodzenia
Wyzwanie #2
MOTYWACJA I ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW
Moderator:Marek Skała, Właściciel,
INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT
Jak włączyć nowego pracownika do organizacji, jeśli ma pracować w modelu pracy zdalnej
Joanna Pawlicka, Sr. HR Director, Transformation, MCCORMICK & CO
- proces onboardingu – na odległość czy w siedzibie/biurze firmy
- jak zbudować dobrą relację nowego pracownika z przełożonym i pozostałą częścią zespołu
- jak podtrzymywać zaangażowanie by zapobiec szybkiemu odejściu nowego pracownika
Jak budować zaangażowanie pracowników w dobie obniżania kosztów i zwolnień – dyskusja panelowa
Moderator:
Marek Skała, Właściciel,
INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT
Paneliści:
Katarzyna Sejwa, Head of Human Resources, ZF POLPHARMA
Katarzyna Szydłowska, Head of People, VIESSMANN RESEARCH & DEVELOPMENT CENTER
Paweł Baka, Head of People CEE, PHILIPS POLSKA
Piotr Chrobot, Prezes Zarządu, Unit4 Polska
- wspieranie managerów we wzmacnianiu zaangażowania członków zespołu
- jak CEO wpływa na poziom zaangażowania pracowników
- sposoby na budowanie zaangażowania, szczególnie pracowników na pracy zdalnej
Budowanie odpowiedzialności za swój rozwój w pracowniku młodego pokolenia by zwiększyć efektywność organizacji
Joanna Brejta-Maciocha, Dyrektorka HR, DECATHLON POLSKA
- czym jest praca i miejsce pracy dla młodego pokolenia i jak pokazać mu jej sens
- co motywuje i napędza młode pokolenie do rozwoju
- jak rozbudzić w młodym pracowniku odpowiedzialność za swój rozwój
Jak zbudować inkluzywne środowisko pracy w międzynarodowym centrum usług wspólnych- case study na przykładzie Carlsberg Shared Services
Izabella Krzywosądzka-Pajdak, HR Director, Członkini Zarządu, CARLSBERG SHARED SERVICES
- od czego zaczęliśmy i jak zaplanowaliśmy konkretne działania
- w różnorodności siła, czyli jak wykorzystaliśmy moc sprawczą pokoleniowości, osobowości i 20+ narodowości
- nasze najlepsze praktyki i f*** up lessons
Wyzwanie #3
WYNAGRODZENIA I DYREKTYWA O ICH TRANSPARENTNOŚCI
Partner Sesji:
Moderator:Michał Eryk Południok, Prezes Zarządu,
WINWINBALANCE
Jak bezpiecznie dla organizacji zmienić siatkę płac i system benefitów by dostosować je do wysokich oczekiwań kandydatów do pracy
Małgorzata Odyniec, National Human Resources Director, KUEHNE + NAGEL
- co było impulsem do zmian w siatce płac i systemie benefitów
- czynniki decydujące o dobrej współpracy HR z zarządem i liderami podczas dokonywania zmian
- jak pozyskać najlepszych kandydatów do pracy, ale jednocześnie zadbać o pracowników
Jak zmniejszać frustrację pracowników i aktualnie zarządzać ich wysokimi oczekiwaniami w zakresie wynagrodzeń – dyskusja panelowa
Moderator:
Michał Eryk Południok, Prezes Zarządu,
WINWINBALANCE
Paneliści:
Agnieszka Gugała-Tywonek, Dyrektor Personalny, KOMEX
Andrzej Borczyk, Dyrektor ds. Personalnych i Organizacji, FORMIKA
Marta Techman, Chief HR, Legal & Organization Officer, MODIVO
Justyna Tomczyk, Dyrektor Departamentu Wsparcia HR, ENEA
Prof. dr hab. Krzysztof Walczak, UNIWERSYTET WARSZAWSKI
- przeprowadzanie trudnych rozmów i komunikacja w organizacji dotycząca kompensacji płac
- źródła pieniędzy na podwyżki dla pracowników
- nowe i oryginalne pozapłacowe benefity i działania podnoszące wskaźnik retencji
Jak HR wspiera organizację by dostosować ją do dyrektywy UE o przejrzystości wynagrodzeń
Agnieszka Wierszyłło, Dyrektor ds. Personalnych, HOCHTIEF
Olga Zakrzewska-Kulawiak, Główny Specjalista ds. Personalnych, HOCHTIEF
- zmiany w procesach rekrutacji (szczególnie utalentowanych pracowników)
- określanie luki płacowej i działania, które ją obniżają
- dopasowanie siatki płac do wytycznych dyrektywy
Jak przygotować dział HR i organizację na wdrożenie dyrektywy o równości i przejrzystości wynagrodzeń – dyskusja panelowa
Paneliści:Agnieszka Kręciszewska, Member of the Board, CFO, CAPAROL
Katarzyna Sidor-Dąbrowski, Head of Reward, BANK PEKAO
Dorota Dublanka, Dyrektorka Zarządzająca – Departament Zasobów Ludzkich i Organizacji, KRAJOWA IZBA ROZLICZENIOWA
Magdalena Król, People & Culture Manager, 4KRAFT
- co trzeba przygotować już teraz i o czym rozmawiać z zarządem by być gotowym na czerwiec 2026
- co uwzględniać przy wartościowaniu stanowisk by zbudować system wynagradzania oparty na obiektywnych kryteriach
- jak zdefiniować grupę niedoreprezentowaną w organizacji
18:10-20:10
NETWORKING I KOKTAJL
20:10
ZAKOŃCZENIE I DNIA FORUM
*Godziny są godzinami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie