4-5 marca 2025 r. Warszawa

be smart with costs, use AI, take care of HiPo

HR Challenge 2025 | Eksperci

PROGRAM FORUM

Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę

1 DZIEŃ, 4 marca 2025 r.

Schemat forum

1 DZIEŃ, 4 marca 2025 r.

SESJA PLENARNA #1:

Strategia HR a wysokie koszty i nowe legislacje

 

Warsztaty - PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

WYZWANIE #1

POZYSKANIE I UTRZYMANIE ODPOWIEDNICH LUDZI

WYZWANIE #2

Motywacja i Zaangażowanie Pracowników

WYZWANIE #3

WYNAGRODZENIA I DYREKTYWA
O ICH TRANSPARENTNOŚCI
NETWORKING I KOKTAJL

2 DZIEŃ, 5 marca 2025 r.

SESJA PLENARNA #2:

HR w zarządzaniu nieustanną zmianą w organizacji

 

PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

WYZWANIE #4

NOWOCZESNY DZIAŁ HR
ORAZ AI

WYZWANIE #5

LIDER NA MIARĘ
DZISIEJSZYCH CZASÓW

WYZWANIE #6

SUKCESJA W ORGANIZACJI I TALENT MANAGEMENT
}

8.20*

OTWARCIE FORUM I PRZYWITANIE GOŚCI

Anna Kępka, Project Manager, BRAVE

Anna Banaś, Managing Director, BRAVE

SESJA PLENARNA #1

Strategia HR a wysokie koszty i nowe legislacje

Moderator:

Marek Skała, Właściciel, INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT

}

8:30-9:20

Jak utrzymać efektywność organizacji na wysokim poziomie przy wysokich kosztach, presji płacowej i niedoborze kandydatów do pracy – dyskusja panelowa CEO i Dyrektorów HR

Moderator:

Łukasz Chruściel, Radca Prawny, Partner, PCS PARUCH CHRUŚCIEL SCHIFFTER STĘPIEŃ KANCLERZ | LITTLER


Paneliści:

Maciej Włodarczyk, Prezes Zarządu, IGLOTEX


dr n.pr. Marta Krukowska, Chief People Officer, EURO-NET


Joanna Golenia, Dyrektorka Zasobów Ludzkich, LEROY MERLIN


Katarzyna Kosel, Author, Mentor, Human & Culture Change Leader, Executive in Residence, UNIWERSYTET EKONOMICZNY w POZNANIU


Marcin Drzewiecki, Prezes Zarządu, IRON MOUNTAIN

Tomasz Borowiecki, Head of Permanent Recruitment LeasingTeam Professional, LEASINGTEAM GROUP

  • upraszczanie i optymalizacja procesów
  • źródła oszczędności pieniędzy i możliwości obniżania kosztów
  • zwiększenie wydajności pracowników
}

9:20-9:40

Digitalizacja w HR. Klucz do efektywności biznesowej w czasach wyzwań kosztowych i kadrowych
Case study firmy Iron Mountain Polska

Tomasz Morawski, Senior Business Development Manager, Iron Mountain

  • dlaczego efektywność biznesowa zaczyna się od innowacyjnego HR
  • digitalizacja działów kadrowo-placowych w praktyce. Czy istnieje HR bez papieru?
  • usługi kwalifikowane w procesie digitalizacji
}

9:40-9:45

Sesja Q&A

}

9:45-10:10

Nowy model prezesa podążającego z duchem czasów

Dr inż. Witold Salwach, ex Prezes Zarządu, PERFECTDOOR

  • aktualne priorytety i obawy prezesa
  • nowy model przywództwa dopasowany do aktualnych zmian
  • jak HR może dzisiaj wspierać CEO, a kiedy warto by usunął się w cień
}

10:10-10:15

Sesja Q&A

}

10:15-10:35

Transformacja cyfrowa w strategii HR – efektywna kosztowo, zorientowana na ludzi


Mariusz Koczwara, Dyrektor Rozwoju Rynku, ADP POLSKA

  • digitalizacja w HR – prostsze procesy, integracja systemów
  • kopalnia danych i informacji – dla HR i dla wzmocnienia rozwoju organizacji
  • AI – perspektywa krótko i długofalowa
}

10:35-10:40

Sesja Q&A

}

10:40-11:00

PRZERWA NA KAWĘ

}

11:00-11:25

Jak dzisiaj Dyrektor HR znajduje balans pomiędzy realizacją celów biznesowych a dbaniem o ludzi w organizacji

Małgorzata Górska, Doradczyni Prezesa Zarządu ds. HR, Psycholożka, VELOBANK

  • nowe uwarunkowania biznesu jako impuls do zmiany strategii HR
  • identyfikacja możliwości i ograniczeń przy dokonywaniu zmian w organizacji
  • dyrektor HR jako doradca CEO w kontekście nadchodzących zmian dotyczących transparentności wynagrodzeń i sygnalistów
}

11:25-11:30

Sesja Q&A

}

11:30-11:50

Leading today’s generation

PhD Ryne Sherman, Chief Science Officer, Hogan Assessments

  • popular notions about generations
  • what the data tell us
  • how to lead today’s generation
}

11:50-11:55

Sesja Q&A

}

11:55-12:20

Gdzie i jak aktualnie znaleźć pieniądze na podwyżki dla pracowników

Marta Chudzyńska-Roszak, Senior HR Business Partner, DHL ECOMMERCE POLAND

  • dobra współpraca z CFO i wzajemne rozumienie potrzeb
  • źródła oszczędności pieniędzy i kryteria pozytywnych decyzji o podwyższeniu pensji
  • rozmowy z CEO/Zarządem
}

12:20-12:25

Sesja Q&A

}

12:25-12:45

Hot or not? Benefit trendbook 2025 – wyniki badania pracowników i case study Pluxee Polska

Marta Robak, HR & Marketing Expert, PLUXEE


Paulina Burczak, HR & Marketing Expert, PLUXEE

  • odkrywamy przyszłość benefitów pracowniczych
  • innowacyjne podejście do benefitów w Pluxee Polska
  • co będzie „hot” w 2025 roku
}

12:45-12:50

Sesja Q&A

}

12:50-13:15

Zdrowie pracowników jako jeden z priorytetów organizacji – program „Fabryka Wolna od Tytoniu”

Piotr Sokół, HR Director, MICHELIN Polska


Marek Kołakowski, Lider Projektu Fabryka Wolna od Tytoniu, MICHELIN Polska

  • harmonogram pracy nad programem i jego wdrażania
  • komunikacja Programu Fabryka Wolna od Tytoniu
  • osiągnięte wynik i codzienne funkcjonowanie z nowym standardem
}

13:15 -13:20

Sesja Q&A

}

13:20-14:15

PRZERWA NA LUNCH

}

14:15-15:00

WARSZTATY – PROBLEM SOLVING ZONE – MODEROWANE SPOTKANIA W MNIEJSZYCH GRUPACH SKUPIONE NA ROZWIĄZANIU KONKRETNEGO ZAGADNIENIA

Jak stworzyć profesjonalny onboarding pracowników pierwszej linii

Adrian Witkowski, CEO, GAMFI


Paulina Olchowska, Head of Customer Success,GAMFI

W czasie warsztatu:

  • poznasz 4 etapy profesjonalnego procesu onboardingu,
  • zrozumiesz, jak dobrze zorganizowany onboarding wpłynie na ograniczenie rotacji w pierwszych 12 miesiącach,
  • zobaczysz, jak skrócić czas wdrożenia i szybciej przygotować pracowników I. linii do pracy.

Neuroleadership – czyli dlaczego psychologia będzie podstawową kompetencją liderów przyszłości

Joanna Delbar, Właściciel, INSTYTUT JOANNY DELBAR

  • czym jest neuroróżnorodność w ujęciu process communication model
  • jak uzyskać efektywność dzięki znajomości różnych potrzeb psychologicznych, różnych sposobów motywacji i różnej komunikacji
  • lider przyszłości- menadżer i psycholog w jednym

7 kroków do wdrożenia w firmie dyrektywy o przejrzystości płac i luce płacowej

Katarzyna Sarek-Sadurska, Radca Prawny, Partnerka Zarządzająca, PEOPLE & LAW JAROSZEWSKA-IGNATOWSKA SAREK-SADURSKA SP.K.


Paweł Szabelewski, Of Counsel, Compensation & Benefits Expert, PEOPLE & LAW JAROSZEWSKA-IGNATOWSKA SAREK-SADURSKA SP.K.

  • wyzwania pracodawców związane z dyrektywą o przejrzystości płac i luce płacowej
  • jak przygotować pracodawcę do wdrożenia dyrektywy
  • plan działania

Psychologia Talentu – jak odkryć naturalne predyspozycje i osiągać ponadprzeciętne wyniki

Marlena Słaba, CEO, Business Cognitive Coach, Pharma Mentor, MEDSTAR SOLUTIONS.

  • różne podejścia do talentu – od kompetencyjnego po taoistyczne
  • ćwiczenie TE – odkrywanie w sobie „tygrysa” i swojego unikalnego potencjału
  • jak HR może identyfikować i wspierać naturalne talenty w organizacji
}

15:00-15:20

PRZERWA NA KAWĘ I PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

Wyzwanie #1

POZYSKANIE I UTRZYMANIE ODPOWIEDNICH LUDZI

Moderatorka:
Patrycja Trela, Trener, Coach, Facylitator, MAP YOUR BUSINESS

}

15:20-15:45

Jak HR rekrutuje obecnie utalentowanych pracowników i jak utrzymać ich w organizacji

Marek Wachnik, Kierownik Wydziału Budowania Wizerunku Pracodawcy, KGHM POLSKA MIEDŹ

  • elastyczne odpowiadanie na potrzeby utalentowanego pracownika podczas rekrutacji
  • budowanie zaangażowania i motywacji nowego talentu w organizacji
  • wspieranie talentu w rozwoju i w budowaniu dobrych relacji w zespole
}

15:45-15:50 | SESJA Q&A

}

15:50-16:10

Jak ograniczyć rotację pracowników zagranicznych w sektorze produkcji i magazynów

Martyna Penkiewicz-Sitarzewska, Dyrektor Generalny, RALEN GROUP

  • monitorowanie satysfakcji pracowników i szybkie reagowanie na problemy
  • wsparcie w codziennym życiu (np. pomoc w zakwaterowaniu, transport)
}

16:10-16:15 | SESJA Q&A

}

16:15-16:30 | PRZERWA NA KAWĘ

}

16:30-17:20

Jeden pracodawca a różne potrzeby kandydatów – jak to dzisiaj pogodzić i pozyskać pracownika – dyskusja panelowa

Moderatorka:
Patrycja Trela, Trener, Coach, Facylitator, MAP YOUR BUSINESS


Paneliści:
Agata Błaszkiewicz, Senior Director People Services & Administration, COLLIERS INTERNATIONAL


Joanna Pawlicka, Sr. HR Director, Transformation, MCCORMICK & CO


Magdalena Straub, Group Director of People & Purpose, BORG AUTOMOTIVE


Katarzyna Kowalczyk, HR Director, Psychoterapist, GRUPA NAŁECZÓW ZDRÓJ


Monika Fedorczuk, Dyrektor Urzędu, URZĄD PRACY M.ST. WARSZAWY


  • znaczenie elastyczności pracodawcy i w czym ona się przejawia podczas rekrutacji i działań EB
  • przykłady ofert pracy dopasowanych do różnych potrzeb
  • znaczenie transparentności w komunikacji w budowaniu zaangażowania kandydata o pracę
}

17:20-17:45

Współpraca z uczelnią i studentami jako szansa na pozyskanie nowych pracowników

Artur Kluba, Dyrektor HR w Zakładzie Elektroniki, Prokurent, ZF Automotive Systems Poland – ZF GROUP

  • gdzie aktualnie szukać kandydatów do pracy
  • jak wygląda zaangażowanie po stronie organizacji i HR podczas współpracy z uczelnią
  • korzyści ze współpracy i program stażowy
}

17:45-17:50 | SESJA Q&A

}

17:50-18:15

Jak pozyskać pracownika pomimo presji na wynagrodzenia podczas procesu rekrutacji

Elżbieta Makselon-Drabczyk, Human Resources & Administration Director CEE, SCHULKE

  • jak rozpoznać prawdziwe potrzeby kandydata
  • jak rozmawiać z kandydatem podczas rekrutacji o wysokości wynagrodzenia by zachęcić go do pracy w naszej organizacji
  • jak wykorzystać mocne strony organizacji by nie zawyżać wynagrodzenia
}

18:15-18:20 | SESJA Q&A

}

18:20 | ZAKOŃCZENIE SESJI

}

18:00-20:00

NETWORKING I KOKTAJL

}

20:00

ZAKOŃCZENIE I DNIA FORUM

Wyzwanie #2

MOTYWACJA I ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW

Moderator:
Marek Skała, Właściciel,
INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT

}

15:20-15:45

Jak włączyć nowego pracownika do organizacji, jeśli ma pracować w modelu pracy zdalnej

Joanna Pawlicka, Sr. HR Director, Transformation, MCCORMICK & CO 

  • proces onboardingu – na odległość czy w siedzibie/biurze firmy
  • jak zbudować dobrą relację nowego pracownika z przełożonym i pozostałą częścią zespołu
  • jak podtrzymywać zaangażowanie by zapobiec szybkiemu odejściu nowego pracownika
}

15:45-15:50 | SESJA Q&A

}

15:50-16:15

Shadow Board. Jak transformować kulturę organizacyjną i łączyć pokolenia poprzez program rozwoju talentów

Anna Jastrzębska, Dyrektorka Szkoleń, Rozwoju i Talentów, AUCHAN POLSKA

  • promowanie bliskości międzypokoleniowej, a także wspieranie transformacji kulturowej
  • konfrontacja osób zarządzających firmą z innymi punktami widzenia oraz przełamywanie barier i schematów w organizacji.
  • uzyskiwanie perspektyw i rozwiązań od młodych pracowników w celu budowania przewagi konkurencyjnej.
}

16:10-16:15 | SESJA Q&A

}

16:20-16:30 | PRZERWA NA KAWĘ

}

16:30-17:20

Jak budować zaangażowanie pracowników w dobie obniżania kosztów i zwolnień – dyskusja panelowa

Moderator:
Marek Skała, Właściciel,
INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT
 

Paneliści:
Katarzyna Sejwa, Head of Human Resources, ZF POLPHARMA


Katarzyna Szydłowska, Head of People, VIESSMANN RESEARCH & DEVELOPMENT CENTER


Paweł Baka, Head of People CEE, PHILIPS POLSKA


Piotr Chrobot, Prezes Zarządu, Unit4 Polska

 

  • wspieranie managerów we wzmacnianiu zaangażowania członków zespołu
  • jak CEO wpływa na poziom zaangażowania pracowników
  • sposoby na budowanie zaangażowania, szczególnie pracowników na pracy zdalnej
}

17:20-17:45

Budowanie odpowiedzialności za swój rozwój w pracowniku młodego pokolenia by zwiększyć efektywność organizacji

Joanna Brejta-Maciocha, Dyrektorka HR, DECATHLON POLSKA

  • czym jest praca i miejsce pracy dla młodego pokolenia i jak pokazać mu jej sens
  • co motywuje i napędza młode pokolenie do rozwoju
  • jak rozbudzić w młodym pracowniku odpowiedzialność za swój rozwój
}

17:40-17:45 | SESJA Q&A

}

17:50-18:15

Jak zbudować inkluzywne środowisko pracy w międzynarodowym centrum usług wspólnych- case study na przykładzie Carlsberg Shared Services

Izabella Krzywosądzka-Pajdak, HR Director, Członkini Zarządu, CARLSBERG SHARED SERVICES

  • od czego zaczęliśmy i jak zaplanowaliśmy konkretne działania
  • w różnorodności siła, czyli jak wykorzystaliśmy moc sprawczą pokoleniowości, osobowości i 20+ narodowości
  • nasze najlepsze praktyki i f*** up lessons
}

18:15-18:20 | SESJA Q&A

}

18:20 | ZAKOŃCZENIE SESJI

}

18:00-20:00

NETWORKING I KOKTAJL

}

20:00

ZAKOŃCZENIE I DNIA FORUM

Wyzwanie #3

WYNAGRODZENIA I DYREKTYWA O ICH TRANSPARENTNOŚCI

Partner Sesji:

Moderator:
Michał Eryk Południok, Prezes Zarządu,
WINWIN.APP

}

15:20-15:45

Jak bezpiecznie dla organizacji zmienić siatkę płac i system benefitów by dostosować je do wysokich oczekiwań kandydatów do pracy

Małgorzata Odyniec, National Human Resources Director, KUEHNE + NAGEL

  • co było impulsem do zmian w siatce płac i systemie benefitów
  • czynniki decydujące o dobrej współpracy HR z zarządem i liderami podczas dokonywania zmian
  • jak pozyskać najlepszych kandydatów do pracy, ale jednocześnie zadbać o pracowników

 

}

15:45-15:50 | SESJA Q&A

}

15:50-16:10

Jakie nieoczywiste wyzwania czekają pracodawców w kontekście dyrektywy o transparentności wynagrodzeń

Bartosz Siwiak, Adwokat, Senior Manager w zespole People & Organization, PWC

  • czym różni się wykrywanie luk płacowych od ich formalnego raportowania i jakie są potencjalne konsekwencje dla organizacji
  • jak mogę integrować zasady równości płac z transparentnością wynagrodzeń oraz czym te dwa elementy się różnią w praktyce
  • czy muszę poświęcić cały przyszłoroczny budżet HR na wdrożenie dyrektywy

}

16:10-16:15 | SESJA Q&A

}

16:15-16:30 | PRZERWA NA KAWĘ

}

16:30-17:10

Jak zmniejszać frustrację pracowników i aktualnie zarządzać ich wysokimi oczekiwaniami w zakresie wynagrodzeń – dyskusja panelowa

Moderator:
Michał Eryk Południok, Prezes Zarządu,
WINWIN.APP


Paneliści:
Agnieszka Gugała-Tywonek, HR Director, GLOBALWORTH POLAND REAL ESTATE N.V.

Andrzej Borczyk, Dyrektor ds. Personalnych i Organizacji, FORMIKA

Justyna Tomczyk, Dyrektor Departamentu Wsparcia HR, ENEA

  • przeprowadzanie trudnych rozmów i komunikacja w organizacji dotycząca kompensacji płac
  • źródła pieniędzy na podwyżki dla pracowników
  • nowe i oryginalne pozapłacowe benefity i działania podnoszące wskaźnik retencji

 

}

17:10-18:00

Jak przygotować dział HR i organizację na wdrożenie dyrektywy o równości i przejrzystości wynagrodzeń – dyskusja panelowa

Moderator:
Michał Eryk Południok, Prezes Zarządu,
WINWIN.APP


Paneliści:
Agnieszka Kręciszewska, Member of the Board, CFO, CAPAROL


Katarzyna Sidor-Dąbrowski, Head of Reward, BANK PEKAO


Magdalena Król, People & Culture Manager, 4KRAFT


Prof. UW dr hab. Krzysztof Walczak, Partner, KANCELARIA C&C CHAKOWSKI & CISZEK

  • co trzeba przygotować już teraz i o czym rozmawiać z zarządem by być gotowym na czerwiec 2026
  • co uwzględniać przy wartościowaniu stanowisk by zbudować system wynagradzania oparty na obiektywnych kryteriach
  • jak zdefiniować grupę niedoreprezentowaną w organizacji
}

18:00 | ZAKOŃCZENIE SESJI

}

18:00-20:00

NETWORKING I KOKTAJL

Zapraszamy na live cooking z włoską kuchnią, PO DRINK do BARU oraz DO TWORZENIA WŁASNYCH, UNIKALNYCH pamiątEK w postaci wideo, rejestrowanYCH w zwolnionym tempie w FOTOBUDCE 360°

}

20:00

ZAKOŃCZENIE I DNIA FORUM

*Godziny są godzinami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie