
4-5 marca 2025 r. Warszawa
be smart with costs, use AI, take care of HiPo

PROGRAM FORUM
Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę
1 DZIEŃ, 4 marca 2025 r.
Schemat forum
1 DZIEŃ, 4 marca 2025 r.
SESJA PLENARNA #1:
Strategia HR a wysokie koszty i nowe legislacje
Warsztaty - PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
WYZWANIE #1
POZYSKANIE I UTRZYMANIE ODPOWIEDNICH LUDZI
WYZWANIE #2
Motywacja i Zaangażowanie Pracowników
WYZWANIE #3
WYNAGRODZENIA I DYREKTYWA
O ICH TRANSPARENTNOŚCI
NETWORKING I KOKTAJL
2 DZIEŃ, 5 marca 2025 r.
SESJA PLENARNA #2:
HR w zarządzaniu nieustanną zmianą w organizacji
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
WYZWANIE #4
NOWOCZESNY DZIAŁ HR
ORAZ AI
WYZWANIE #5
LIDER NA MIARĘ
DZISIEJSZYCH CZASÓW
WYZWANIE #6
SUKCESJA W ORGANIZACJI I TALENT MANAGEMENT
8.20*
OTWARCIE FORUM I PRZYWITANIE GOŚCI
Anna Kępka, Project Manager, BRAVE
Anna Banaś, Managing Director, BRAVE
SESJA PLENARNA #1
Strategia HR a wysokie koszty i nowe legislacje

Marek Skała, Właściciel, INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT
8:30-9:20
Jak utrzymać efektywność organizacji na wysokim poziomie przy wysokich kosztach, presji płacowej i niedoborze kandydatów do pracy – dyskusja panelowa CEO i Dyrektorów HR
Moderator:
Łukasz Chruściel, Radca Prawny, Partner, PCS PARUCH CHRUŚCIEL SCHIFFTER STĘPIEŃ KANCLERZ | LITTLER
Paneliści:
Maciej Włodarczyk, Prezes Zarządu, IGLOTEX
dr n.pr. Marta Krukowska, Chief People Officer, EURO-NET
Joanna Golenia, Dyrektorka Zasobów Ludzkich, LEROY MERLIN
Katarzyna Kosel, Author, Mentor, Human & Culture Change Leader, Executive in Residence, UNIWERSYTET EKONOMICZNY w POZNANIU
Marcin Drzewiecki, Prezes Zarządu, IRON MOUNTAIN
Tomasz Borowiecki, Head of Permanent Recruitment LeasingTeam Professional, LEASINGTEAM GROUP
- upraszczanie i optymalizacja procesów
- źródła oszczędności pieniędzy i możliwości obniżania kosztów
- zwiększenie wydajności pracowników
9:20-9:40
Digitalizacja w HR. Klucz do efektywności biznesowej w czasach wyzwań kosztowych i kadrowych
Case study firmy Iron Mountain Polska
Tomasz Morawski, Senior Business Development Manager, Iron Mountain
- dlaczego efektywność biznesowa zaczyna się od innowacyjnego HR
- digitalizacja działów kadrowo-placowych w praktyce. Czy istnieje HR bez papieru?
- usługi kwalifikowane w procesie digitalizacji
9:40-9:45
Sesja Q&A
9:45-10:10
Nowy model prezesa podążającego z duchem czasów
Dr inż. Witold Salwach, ex Prezes Zarządu, PERFECTDOOR
- aktualne priorytety i obawy prezesa
- nowy model przywództwa dopasowany do aktualnych zmian
- jak HR może dzisiaj wspierać CEO, a kiedy warto by usunął się w cień
10:10-10:15
Sesja Q&A
10:15-10:35
Transformacja cyfrowa w strategii HR – efektywna kosztowo, zorientowana na ludzi
Mariusz Koczwara, Dyrektor Rozwoju Rynku, ADP POLSKA
- digitalizacja w HR – prostsze procesy, integracja systemów
- kopalnia danych i informacji – dla HR i dla wzmocnienia rozwoju organizacji
- AI – perspektywa krótko i długofalowa
10:35-10:40
Sesja Q&A
10:40-11:00
PRZERWA NA KAWĘ
11:00-11:25
Jak dzisiaj Dyrektor HR znajduje balans pomiędzy realizacją celów biznesowych a dbaniem o ludzi w organizacji
Małgorzata Górska, Doradczyni Prezesa Zarządu ds. HR, Psycholożka, VELOBANK
- nowe uwarunkowania biznesu jako impuls do zmiany strategii HR
- identyfikacja możliwości i ograniczeń przy dokonywaniu zmian w organizacji
- dyrektor HR jako doradca CEO w kontekście nadchodzących zmian dotyczących transparentności wynagrodzeń i sygnalistów
11:25-11:30
Sesja Q&A
11:30-11:50
Leading today’s generation
PhD Ryne Sherman, Chief Science Officer, Hogan Assessments
- popular notions about generations
- what the data tell us
- how to lead today’s generation
11:50-11:55
Sesja Q&A
11:55-12:20
Gdzie i jak aktualnie znaleźć pieniądze na podwyżki dla pracowników
Marta Chudzyńska-Roszak, Senior HR Business Partner, DHL ECOMMERCE POLAND
- dobra współpraca z CFO i wzajemne rozumienie potrzeb
- źródła oszczędności pieniędzy i kryteria pozytywnych decyzji o podwyższeniu pensji
- rozmowy z CEO/Zarządem
12:20-12:25
Sesja Q&A
12:25-12:45
Hot or not? Benefit trendbook 2025 – wyniki badania pracowników i case study Pluxee Polska
Marta Robak, HR & Marketing Expert, PLUXEE
Paulina Burczak, HR & Marketing Expert, PLUXEE
- odkrywamy przyszłość benefitów pracowniczych
- innowacyjne podejście do benefitów w Pluxee Polska
- co będzie „hot” w 2025 roku
12:45-12:50
Sesja Q&A
12:50-13:15
Zdrowie pracowników jako jeden z priorytetów organizacji – program „Fabryka Wolna od Tytoniu”
Piotr Sokół, HR Director, MICHELIN Polska
Marek Kołakowski, Lider Projektu Fabryka Wolna od Tytoniu, MICHELIN Polska
- harmonogram pracy nad programem i jego wdrażania
- komunikacja Programu Fabryka Wolna od Tytoniu
- osiągnięte wynik i codzienne funkcjonowanie z nowym standardem
13:15 -13:20
Sesja Q&A
13:20-14:15
PRZERWA NA LUNCH
14:15-15:00
WARSZTATY – PROBLEM SOLVING ZONE – MODEROWANE SPOTKANIA W MNIEJSZYCH GRUPACH SKUPIONE NA ROZWIĄZANIU KONKRETNEGO ZAGADNIENIA
Jak stworzyć profesjonalny onboarding pracowników pierwszej linii
Adrian Witkowski, CEO, GAMFI
Paulina Olchowska, Head of Customer Success,GAMFI
W czasie warsztatu:
- poznasz 4 etapy profesjonalnego procesu onboardingu,
- zrozumiesz, jak dobrze zorganizowany onboarding wpłynie na ograniczenie rotacji w pierwszych 12 miesiącach,
- zobaczysz, jak skrócić czas wdrożenia i szybciej przygotować pracowników I. linii do pracy.
Neuroleadership – czyli dlaczego psychologia będzie podstawową kompetencją liderów przyszłości
Joanna Delbar, Właściciel, INSTYTUT JOANNY DELBAR
- czym jest neuroróżnorodność w ujęciu process communication model
- jak uzyskać efektywność dzięki znajomości różnych potrzeb psychologicznych, różnych sposobów motywacji i różnej komunikacji
- lider przyszłości- menadżer i psycholog w jednym
7 kroków do wdrożenia w firmie dyrektywy o przejrzystości płac i luce płacowej
Katarzyna Sarek-Sadurska, Radca Prawny, Partnerka Zarządzająca, PEOPLE & LAW JAROSZEWSKA-IGNATOWSKA SAREK-SADURSKA SP.K.
Paweł Szabelewski, Of Counsel, Compensation & Benefits Expert, PEOPLE & LAW JAROSZEWSKA-IGNATOWSKA SAREK-SADURSKA SP.K.
- wyzwania pracodawców związane z dyrektywą o przejrzystości płac i luce płacowej
- jak przygotować pracodawcę do wdrożenia dyrektywy
- plan działania
Psychologia Talentu – jak odkryć naturalne predyspozycje i osiągać ponadprzeciętne wyniki
Marlena Słaba, CEO, Business Cognitive Coach, Pharma Mentor, MEDSTAR SOLUTIONS.
- różne podejścia do talentu – od kompetencyjnego po taoistyczne
- ćwiczenie TE – odkrywanie w sobie „tygrysa” i swojego unikalnego potencjału
- jak HR może identyfikować i wspierać naturalne talenty w organizacji
15:00-15:20
PRZERWA NA KAWĘ I PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
Wyzwanie #1
POZYSKANIE I UTRZYMANIE ODPOWIEDNICH LUDZI

15:20-15:45
Jak HR rekrutuje obecnie utalentowanych pracowników i jak utrzymać ich w organizacji
Marek Wachnik, Kierownik Wydziału Budowania Wizerunku Pracodawcy, KGHM POLSKA MIEDŹ
- elastyczne odpowiadanie na potrzeby utalentowanego pracownika podczas rekrutacji
- budowanie zaangażowania i motywacji nowego talentu w organizacji
- wspieranie talentu w rozwoju i w budowaniu dobrych relacji w zespole
15:45-15:50 | SESJA Q&A
15:50-16:10
Jak ograniczyć rotację pracowników zagranicznych w sektorze produkcji i magazynów
Martyna Penkiewicz-Sitarzewska, Dyrektor Generalny, RALEN GROUP
- monitorowanie satysfakcji pracowników i szybkie reagowanie na problemy
- wsparcie w codziennym życiu (np. pomoc w zakwaterowaniu, transport)
16:10-16:15 | SESJA Q&A
16:15-16:30 | PRZERWA NA KAWĘ
16:30-17:20
Jeden pracodawca a różne potrzeby kandydatów – jak to dzisiaj pogodzić i pozyskać pracownika – dyskusja panelowa
Moderatorka:
Patrycja Trela, Trener, Coach, Facylitator, MAP YOUR BUSINESS
Paneliści:
Agata Błaszkiewicz, Senior Director People Services & Administration, COLLIERS INTERNATIONAL
Joanna Pawlicka, Sr. HR Director, Transformation, MCCORMICK & CO
Magdalena Straub, Group Director of People & Purpose, BORG AUTOMOTIVE
Katarzyna Kowalczyk, HR Director, Psychoterapist, GRUPA NAŁECZÓW ZDRÓJ
Monika Fedorczuk, Dyrektor Urzędu, URZĄD PRACY M.ST. WARSZAWY
- znaczenie elastyczności pracodawcy i w czym ona się przejawia podczas rekrutacji i działań EB
- przykłady ofert pracy dopasowanych do różnych potrzeb
- znaczenie transparentności w komunikacji w budowaniu zaangażowania kandydata o pracę
17:20-17:45
Współpraca z uczelnią i studentami jako szansa na pozyskanie nowych pracowników
Artur Kluba, Dyrektor HR w Zakładzie Elektroniki, Prokurent, ZF Automotive Systems Poland – ZF GROUP
- gdzie aktualnie szukać kandydatów do pracy
- jak wygląda zaangażowanie po stronie organizacji i HR podczas współpracy z uczelnią
- korzyści ze współpracy i program stażowy
17:45-17:50 | SESJA Q&A
17:50-18:15
Jak pozyskać pracownika pomimo presji na wynagrodzenia podczas procesu rekrutacji
Elżbieta Makselon-Drabczyk, Human Resources & Administration Director CEE, SCHULKE
- jak rozpoznać prawdziwe potrzeby kandydata
- jak rozmawiać z kandydatem podczas rekrutacji o wysokości wynagrodzenia by zachęcić go do pracy w naszej organizacji
- jak wykorzystać mocne strony organizacji by nie zawyżać wynagrodzenia
18:15-18:20 | SESJA Q&A
18:20 | ZAKOŃCZENIE SESJI
18:00-20:00
NETWORKING I KOKTAJL
20:00
ZAKOŃCZENIE I DNIA FORUM
Wyzwanie #2
MOTYWACJA I ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW
Moderator:Marek Skała, Właściciel,
INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT
15:20-15:45
Jak włączyć nowego pracownika do organizacji, jeśli ma pracować w modelu pracy zdalnej
Joanna Pawlicka, Sr. HR Director, Transformation, MCCORMICK & CO
- proces onboardingu – na odległość czy w siedzibie/biurze firmy
- jak zbudować dobrą relację nowego pracownika z przełożonym i pozostałą częścią zespołu
- jak podtrzymywać zaangażowanie by zapobiec szybkiemu odejściu nowego pracownika
15:45-15:50 | SESJA Q&A
15:50-16:15
Shadow Board. Jak transformować kulturę organizacyjną i łączyć pokolenia poprzez program rozwoju talentów
Anna Jastrzębska, Dyrektorka Szkoleń, Rozwoju i Talentów, AUCHAN POLSKA
- promowanie bliskości międzypokoleniowej, a także wspieranie transformacji kulturowej
- konfrontacja osób zarządzających firmą z innymi punktami widzenia oraz przełamywanie barier i schematów w organizacji.
- uzyskiwanie perspektyw i rozwiązań od młodych pracowników w celu budowania przewagi konkurencyjnej.
16:10-16:15 | SESJA Q&A
16:20-16:30 | PRZERWA NA KAWĘ
16:30-17:20
Jak budować zaangażowanie pracowników w dobie obniżania kosztów i zwolnień – dyskusja panelowa
Moderator:Marek Skała, Właściciel,
INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT
Paneliści:Katarzyna Sejwa, Head of Human Resources, ZF POLPHARMA
Katarzyna Szydłowska, Head of People, VIESSMANN RESEARCH & DEVELOPMENT CENTER
Paweł Baka, Head of People CEE, PHILIPS POLSKA
Piotr Chrobot, Prezes Zarządu, Unit4 Polska
- wspieranie managerów we wzmacnianiu zaangażowania członków zespołu
- jak CEO wpływa na poziom zaangażowania pracowników
- sposoby na budowanie zaangażowania, szczególnie pracowników na pracy zdalnej
17:20-17:45
Budowanie odpowiedzialności za swój rozwój w pracowniku młodego pokolenia by zwiększyć efektywność organizacji
Joanna Brejta-Maciocha, Dyrektorka HR, DECATHLON POLSKA
- czym jest praca i miejsce pracy dla młodego pokolenia i jak pokazać mu jej sens
- co motywuje i napędza młode pokolenie do rozwoju
- jak rozbudzić w młodym pracowniku odpowiedzialność za swój rozwój
17:40-17:45 | SESJA Q&A
17:50-18:15
Jak zbudować inkluzywne środowisko pracy w międzynarodowym centrum usług wspólnych- case study na przykładzie Carlsberg Shared Services
Izabella Krzywosądzka-Pajdak, HR Director, Członkini Zarządu, CARLSBERG SHARED SERVICES
- od czego zaczęliśmy i jak zaplanowaliśmy konkretne działania
- w różnorodności siła, czyli jak wykorzystaliśmy moc sprawczą pokoleniowości, osobowości i 20+ narodowości
- nasze najlepsze praktyki i f*** up lessons
18:15-18:20 | SESJA Q&A
18:20 | ZAKOŃCZENIE SESJI
18:00-20:00
NETWORKING I KOKTAJL
20:00
ZAKOŃCZENIE I DNIA FORUM
Wyzwanie #3
WYNAGRODZENIA I DYREKTYWA O ICH TRANSPARENTNOŚCI
Partner Sesji: | ![]() |
Moderator:Michał Eryk Południok, Prezes Zarządu,
WINWIN.APP
15:20-15:45
Jak bezpiecznie dla organizacji zmienić siatkę płac i system benefitów by dostosować je do wysokich oczekiwań kandydatów do pracy
Małgorzata Odyniec, National Human Resources Director, KUEHNE + NAGEL
- co było impulsem do zmian w siatce płac i systemie benefitów
- czynniki decydujące o dobrej współpracy HR z zarządem i liderami podczas dokonywania zmian
- jak pozyskać najlepszych kandydatów do pracy, ale jednocześnie zadbać o pracowników
15:45-15:50 | SESJA Q&A
15:50-16:10
Jakie nieoczywiste wyzwania czekają pracodawców w kontekście dyrektywy o transparentności wynagrodzeń
Bartosz Siwiak, Adwokat, Senior Manager w zespole People & Organization, PWC
- czym różni się wykrywanie luk płacowych od ich formalnego raportowania i jakie są potencjalne konsekwencje dla organizacji
- jak mogę integrować zasady równości płac z transparentnością wynagrodzeń oraz czym te dwa elementy się różnią w praktyce
- czy muszę poświęcić cały przyszłoroczny budżet HR na wdrożenie dyrektywy
16:10-16:15 | SESJA Q&A
16:15-16:30 | PRZERWA NA KAWĘ
16:30-17:10
Jak zmniejszać frustrację pracowników i aktualnie zarządzać ich wysokimi oczekiwaniami w zakresie wynagrodzeń – dyskusja panelowa
Moderator:Michał Eryk Południok, Prezes Zarządu,
WINWIN.APP
Paneliści:Agnieszka Gugała-Tywonek, HR Director, GLOBALWORTH POLAND REAL ESTATE N.V.
Andrzej Borczyk, Dyrektor ds. Personalnych i Organizacji, FORMIKA
Justyna Tomczyk, Dyrektor Departamentu Wsparcia HR, ENEA
- przeprowadzanie trudnych rozmów i komunikacja w organizacji dotycząca kompensacji płac
- źródła pieniędzy na podwyżki dla pracowników
- nowe i oryginalne pozapłacowe benefity i działania podnoszące wskaźnik retencji
17:10-18:00
Jak przygotować dział HR i organizację na wdrożenie dyrektywy o równości i przejrzystości wynagrodzeń – dyskusja panelowa
Moderator:
Michał Eryk Południok, Prezes Zarządu,
WINWIN.APP
Paneliści:
Agnieszka Kręciszewska, Member of the Board, CFO, CAPAROL
Katarzyna Sidor-Dąbrowski, Head of Reward, BANK PEKAO
Magdalena Król, People & Culture Manager, 4KRAFT
Prof. UW dr hab. Krzysztof Walczak, Partner, KANCELARIA C&C CHAKOWSKI & CISZEK
- co trzeba przygotować już teraz i o czym rozmawiać z zarządem by być gotowym na czerwiec 2026
- co uwzględniać przy wartościowaniu stanowisk by zbudować system wynagradzania oparty na obiektywnych kryteriach
- jak zdefiniować grupę niedoreprezentowaną w organizacji
18:00 | ZAKOŃCZENIE SESJI
18:00-20:00
NETWORKING I KOKTAJL
Zapraszamy na live cooking z włoską kuchnią, PO DRINK do BARU oraz DO TWORZENIA WŁASNYCH, UNIKALNYCH pamiątEK w postaci wideo, rejestrowanYCH w zwolnionym tempie w FOTOBUDCE 360°
20:00
ZAKOŃCZENIE I DNIA FORUM
*Godziny są godzinami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie