HR Challenge 2024

optimize costs | manage competences |
ensure psychological safety

5-6 marca 2024 r.

Hotel Courtyard by Marriott,
ul. Żwirki i Wigury 1, Warszawa

PROGRAM FORUM

Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę

2 dzień Forum, 6 marca 2024 r.

Schemat forum

1 DZIEŃ, 5 marca 2024r.

SESJA PLENARNA #1:

Rynek pracy i pozyskiwanie pracownika a koszty wynagrodzeń

Warsztaty - PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

WYZWANIE #1

Jak docierać do kandydatów i tworzyć atrakcyjną ofertę pracy

WYZWANIE #2

Jak budować motywację i zaangażowanie pracownika

WYZWANIE #3

Jak Rozmawiać o wynagrodzeniach i nimi zarządzać
NETWORKING I KOKTAJL

2 DZIEŃ, 6 marca 2024r.

SESJA PLENARNA #2:

Efektywność organizacji a zmiany modelu pracy ORAZ nowE technologiE

PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

WYZWANIE #4

Jak zadbać o pracownika i zatrzymać go w organizacji

WYZWANIE #5

Jak zapewnić organizacji potrzebne kompetencje

WYZWANIE #6

Jak korzystać z Danych HR, AI i Nowoczesnych Technologii
}

7:15

REJESTRACJA*

}

7:40

OTWARCIE FORUM I PRZYWITANIE GOŚCI

Anna Kępka, Project Manager, BRAVE

Anna Banaś, Managing Director, BRAVE

SESJA PLENARNA #2

Efektywność organizacji a zmiany modelu pracy
ORAZ NOWE TECHNOLOGIE

Moderator:

Marek Skała, Właściciel, INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT

}

7:50-8:30

ŚNIADANIE NETWORKINGOWE

Zapraszamy uczestników forum na wspólne śniadanie przy tematycznych stolikach i do skorzystania z okazji do networkingu i dyskusji na wybrane aktualne wyzwania HR

Temat #1: Wdrożenia pracy zdalnej
Temat #2: Mobbing i zaburzenia osobowości w organizacji i jak HR może sobie z tym radzić
Temat #3: Leadership – jak aktualnie dobrze przygotować liderów do pełnienia funkcji managerskich
Temat #4: Jakie popełniliśmy największe błędy HR-owe
Temat #5: Jak budować bezpieczeństwo psychologiczne pracowników

}

8:30-8:55

Bliska współpraca i wspólne cele CEO i Dyrektora HR



Monika Milani, Dyrektor ds. Personalnych, Toyota Bank Polska

  • początki współpracy i wypracowanie wspólnej wizji
  • wyzwania współpracy
  • jakie są klucze do skutecznego wdrażania strategii
}

8:55-9:00

Sesja Q&A

}

9:00-9:20

Oprzyj się na danych – będzie Ci lżej. Kompetencje i narzędzia do oceny talentów

Maya Krzyżanowska, Regional Director, UK/ MEA, Hogan Assessments

Weronika Otrębska, Konsultant, Assessment Systems Polska

  • aktualne kompetencje pracowników czy badanie potencjału – co mówią badania o identyfikowaniu talentów
  • Identyfikacja talentów liderskich przyszłości – wróżenie z fusów czy twarde dane
  • 9 kluczowych czynników potencjału osoby liderskiej, która tworzy skuteczny zespół i wpływa na sukces organizacji
}

9:20-9:25

Sesja Q&A

}

9:25-10:15

Jakie zmiany w kulturze organizacyjnej są aktualnie niezbędne by organizacja stała się nowoczesna, efektywna i rozwijała się zgodnie z duchem czasów
– dyskusja panelowa

Moderator:


Marek Skała, Właściciel, INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT

Paneliści:



Sebastian Szymanek, Prezes Zarządu, ZF POLPHARMA



Radosław Woźniak, CEO, EUROPEJSKI FUNDUSZ LEASINGOWY


Marlena Chojecka-Bek, Dyrektor ds. Szkoleń i Rozwoju, Biuro HR, GRUPA PZU

Paweł Baka, Dyrektor ds. People Central & Eastern Europe, Członek Zarządu, PHILIPS POLSKA

Monika Milani, Dyrektor ds. Personalnych, Toyota Bank Polska

  • czy kultura oparta na jednym lub kilku mocnych liderach to już przeżytek
  • jakie znaczenie dla pracowników mają wartości i zaufanie
  • jak aktualnie zmienia się rola lidera i danych HR
  • jak HR i HRBP mogą wspierać CEO i organizację w procesie zmiany kultury organizacyjnej
}

10:15-10:20

Sesja Q&A

}

10:20-10:40

Dyrektor HR – strażnik dobrych emocji czy egzekutor właściwych zachowań w organizacji

Sebastian Kotów, Doświadczony Menedżer, Psycholog, Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego

  • kiedy emocje podnoszą efektywność działania a kiedy ją rujnują
  • jak reagować na sytuacje ekstremalne – mobbing i zachowania psychopatyczne
  • jak chronić członków zespołu ale i siebie przed trudnymi zachowaniami lidera
}

10:40-10:45

Sesja Q&A

}

10:45-11:00

PRZERWA NA KAWĘ

}

11:00-11:20

Co zmieniło wdrożenie digitalizacji w naszym HR – case study



Agnieszka Giermek – Ziółkowska, Dyrektor HR, GRUPA EBS




Marek Deręgowski, Managing Director, Board Member, TALENTPOINT

  • jakie korzyści dla organizacji przynosi digitalizacja procesów HR
}

11:20-11:25

Sesja Q&A

}

11:25-11:50

Jak sprawić by pracownicy chcieli zamienić pracę zdalną na stacjonarną




Justyna Betta, Head of HR Central Europe, BAXTER

  • warunki podjęcia decyzji o zmianie modelu pracy
  • komunikacja zmiany do pracowników
  • wdrożenie zmiany modelu pracy – zastosowane zachęty i rozwiązania
}

11:50-11:55

Sesja Q&A

}

11:55-12:15

Pułapki w digitalizacji HR. Jak uniknąć tzw. zapchajdziur i zapewnić sukces na lata?

Michał Rykiert, Chief Evangelist EMEA, WEBCON

  • nie bez powodu mówi się, że najważniejszym zasobem firmy są ludzie. Jak sprawić, aby wdrażanie narzędzi związanych z zarządzaniem ich doświadczeniami też stanowiło dla firm priorytet
  • jak uchronić firmę przed wdrożeniem cyfrowych narzędzi wspierających procesy HR „ad hoc” i tylko „na teraz”, które szybko przestaną wystarczać
  • na czym polega koncepcja, która pozwoli podejść do digitalizacji HR strategicznie, przygotować się na ewentualne pułapki i zapewnić pracownikom skuteczne, dające się lubić rozwiązania
}

12:15-12:20

Sesja Q&A

}

12:20-13:00

Workation – oczekiwania Gen Z – czy dzisiejszy pracodawca w Polsce jest na to gotowy – dyskusja panelowa

Moderatorka:
Joanna Golenia, Dyrektor Działu Budowania Doświadczenia Pracowników, LEROY MERLIN

Paneliści:
Dorota Dmowska, EMEA HR Manager, Baxter Business Services

Marek Wachnik, Kierownik Wydziału Rekrutacji i Budowania Wizerunku Pracodawcy, KGHM POLSKA MIEDŹ

Łukasz Olejniczak, HR Site Head, BAYER

  • Gen Z i ich podejście do pracy
  • korzyści i zagrożenia z wdrażania workation
  • kiedy organizacja jest gotowa na workation i czy warto wdrażać taki model pracy
}

13:00-13:05

Sesja Q&A

}

13:05-13:50

PRZERWA NA LUNCH i PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

Wyzwanie #4

Jak zadbać o pracownika i zatrzymać go w organizacji

Moderator:

Maryla Noste-Jeglińska, HR Interim Manager, Trener, Mentor, Coach, MONOGO

}

13:50-14:15

Pomoc działu HR w przezwyciężeniu lęków i budowaniu psychologicznego bezpieczeństwa pracowników w czasach niepewności

Marta Bagińska, HR Director Poland & EE, RECKITT

  • zdobywanie psychologicznych kompetencji przez HR
  • sytuacje budzące niepokój lidera i/lub HR i jak sobie z nimi radzić
  • kiedy kierować pracownika do profesjonalnej opieki psychologicznej
}

14:15-14:20 | SESJA Q&A

}

14:20-14:40

Wypalenie zawodowe – czy jest to problem dla managera, czy dla lekarza specjalisty? Od zrozumienia do przeciwdziałania i wsparcia

Magdalena Kostrzon, Business Development ManagerNIVALIT


Łukasz Müldner-Nieckowski, Prezes Zarządu, GRUPA MENTAL PATH

  • prewencyjne działania managera – monitorowanie stresu, edukacja zespołu przestrzeń do otwartej rozmowy, indywidualne konsultacje i warsztaty zespołowe.
  • co jest odwrotnością wypalenia zawodowego – zaangażowanie w pracę czy work-life balance?
  • w jakim stopniu współpracownicy wpływają na poziom wypalenia zawodowego
}

14:40-14:45 | SESJA Q&A

}

14:45-15:10

Jak sprawić by pracownicy o różnych potrzebach dobrze czuli się w organizacji

Małgorzata Golatowska, Corporate Communications, DE&I Champion, East Europe Region, 3M POLAND

  • różnorodność dziś i jutro – jak ją rozumieć i jak nią zarządzać
  • benefity jakie daje różnorodność organizacji
  • zagrożenia dla organizacji/ zespołu związane z różnorodnością i jak sobie z nimi poradzić
}

15:10-15:15 | SESJA Q&A

}

15:15-15:30 | PRZERWA NA KAWĘ

}

15:30-15:55

Jak dopasować system motywacyjny do różnych generacji/potrzeb w organizacji

Anna Panek, Dyrektor Departamentu HR, SOONLY FINANCE

  • jak aktualnie HR identyfikuje system wartości i potrzeby pracownika
  • jak wdrożyć zindywidualizowane systemy motywacyjne
  • nowoczesne benefity dziś i jutro
    }

    15:55-16:00 | SESJA Q&A

    }

    16:00-16:40

    Jak wspierać pracowników z poczuciem odosobnienia i budować „team spirit”, zwłaszcza dla rozproszonych zespołów/ pracujących zdalnie – dyskusja panelowa

    Moderator:
    Maryla Noste-Jeglińska, HR Interim Manager, Trener, Mentor, Coach, MONOGO

    Paneliści:

    Agata Boroń, Head of Human Resources and Internal Communication, DHL PARCEL

    Dr Anna Jaklik, Dyrektor Personalny, ZIKO APTEKA


    Alicja Świercz, Dyrektor Działu Personalnego, AEGON

    • wyzwania w identyfikacji stanu psychicznego pracowników
    • rola lidera a rola HR
    • nowe sposoby na integrację zespołu (pracującego zdalnie)
    }

    16:40-16:45 | SESJA Q&A

    }

    16:45

    ZAKOŃCZENIE SESJI
    }

    16:45

    ZAKOŃCZENIE FORUM

    Wyzwanie #5

    Jak zapewnić organizacji potrzebne kompetencje

    Moderator:

    Marek Skała, Właściciel, INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT

    }

    13:50-14:15

    Jakich umiejętności potrzebują dzisiaj organizacje, żeby odnosić sukcesy i jak HR razem z liderami może je rozwijać

    Beata Rosłan, HR Director Poland & Baltics, Jacobs Douwe Egberts

    • umiejętności przyszłości
    • tworzenie kultury, która przyciąga kandydatów z różnych generacji
    • jacy szefowie odnoszą sukcesy w dzisiejszych czasach
    • w co warto inwestować
    }

    14:15-14:20 | SESJA Q&A

    }

    14:20-14:45

    Jak przekonać pokolenie młodych pracowników do awansu na stanowisko kierownicze

    Joanna Brejta-Maciocha, Dyrektorka HR, DECATHLON POLSKA

    • obawy pokolenia Z związane z awansem
    • rozwijanie potencjału pracownika
    • zmiana nastawienia pracownika
    }

    14:45-14:50 | SESJA Q&A

    }

    14:50-15:05 | PRZERWA NA KAWĘ

    }

    15:05-15:45

    Kompetencje miękkie, techniczne czy odporność psychiczna – na co teraz stawia HR podczas rekrutacji – dyskusja panelowa

    Moderator:

    Andrzej Borczyk, Dyrektor Personalny

    Paneliści:

    Jolanta Bańczerowska, Członkini Zarządu, Obszar Strategii Personalnej, 
ŻABKA GROUP

    Zuzanna Piasecka, Managing Director – HR & Communication Area, Bank Gospodarstwa Krajowego

    Marta Jabłonowska, Dyrektor HR, JYSK

    Bogumiła Kaja, Dyrektor Departamentu Personalnego, FABRYKI MEBLI „FORTE”

    • nasze potrzeby i oczekiwania versus sytuacja na rynku pracy
    • kompetencje, które HR może uzupełnić szkoleniami
    • znalezienie złotego środka – czy jest możliwe i kiedy warto go poszukiwać
    }

    15:45-15:50 | SESJA Q&A

    }

    15:50

    ZAKOŃCZENIE SESJI

    }

    16:45

    ZAKOŃCZENIE FORUM

    Wyzwanie #6

    Jak korzystać z Danych HR, AI i Nowoczesnych Technologii

    Moderatorka:

    Katarzyna Mikusek, Head of HR Business Partners, EMPIK

    }

    13:50-14:15

    Priorytetowe wskaźniki HR – jak rozpocząć przygodę z analityką danych HR

    Eryk Gągała, Ekspert
    ds. Efektywności HR, ORANGE

    Grzegorz Rzeczkowski, Główny Badacz Danych BI, ORANGE

    • jakie dane HR są kluczowe
    • jak monitorować KPI HR
    • jak centralizować i automatyzować dane HR
    }

    14:15-14:20 | SESJA Q&A

    }

    14:20-14:40

    Czy Harvey i Bob zabiorą nam pracę? Przyszłość HR w dobie GenAI

    Karolina Witkowska-Kaszuba, Data Science Manager, 
PWC POLSKA

    Jakub Zakrzewski, Konsultant, PWC POLSKA

    • dlaczego tak trudno przewidzieć przyszłość rynku pracy
    • jak GenAI może wspierać dział HR? Czy AI wpłynie na zmianękompetencji wymaganych w zespołach HR
    • jak rozpocząć cyfrową transformację w zespołach HR
    }

    14:40-14:45 | SESJA Q&A

    }

    14:45-15:10

    Nowoczesne technologie i AI w dziale HR jako wsparcie zarządzania organizacją

    Iwona Choińska, Country HR Director, IBM POLAND, BALTICS AND UKRAINE

    • jak wprowadzone zmiany i wykorzystanie danych wpłynęło na organizację
    • jakie są wyzwania przy zarządzaniu danymi HR
    • jak przekonać zarząd do zmian w oparciu o dane HR
    }

    15:10-15:15 | SESJA Q&A

    }

    15:15-15:30 | PRZERWA NA KAWĘ

    }

    15:30-15:55

    Tworzenie prostych i przyjaznych procesów HR dla pracowników dzięki cyfrowym rozwiązaniom

    Janusz Suszka, Area Lead People Services, ING BANK ŚLĄSKI

    • kiedy podjąć decyzję o digitalizacji procesów
    • co może stanąć na przeszkodzie w osiągnięciu sukcesu
    • jak wprowadzone zmiany wpłynęły na organizację i pracowników
    }

    15:55-16:00 | SESJA Q&A

    }

    16:00-16:40

    Jak nie stracić ludzkiej twarzy działu HR przy korzystaniu z Big Data i AI – dyskusja panelowa

    Moderatorka:
    Katarzyna Mikusek, Head of HR Business Partners, EMPIK


    Paneliści:
    Dagmara Ptasińska, People & Culture Director, LYRECO

    Przemysław Karaman, Dyrektor HR, BALTON

    Piotr Szkutnicki, HR Manager, CANON

    Marek Deręgowski, Managing Director, Board Member, TALENTPOINT

    • wpływ trendu automatyzacji i cyfryzacji na dział HR i organizację
    • globalne i lokalne systemy HR a podejmowanie szybkich i właściwych decyzji
    • wizja przyszłości, szanse i zagrożenia przy wykorzystywaniu czatu GPT i AI na potrzeby działu HR
    }

    16:40-16:45 | SESJA Q&A

    }

    16:45

    ZAKOŃCZENIE SESJI
    }

    16:45

    ZAKOŃCZENIE FORUM
    }

    16:45

    ZAKOŃCZENIE FORUM

    *Godziny są godzinami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie