HR Challenge 2024

optimize costs | manage competences |
ensure psychological safety

5-6 marca 2024 r.

Hotel Courtyard by Marriott,
ul. Żwirki i Wigury 1, Warszawa

PROGRAM FORUM

Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę

1 dzień Forum, 5 marca 2024 r.

Schemat forum

1 DZIEŃ, 5 marca 2024r.

SESJA PLENARNA #1:

Rynek pracy i pozyskiwanie pracownika a koszty wynagrodzeń

Warsztaty - PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

WYZWANIE #1

Jak docierać do kandydatów i tworzyć atrakcyjną ofertę pracy

WYZWANIE #2

Jak budować motywację i zaangażowanie pracownika

WYZWANIE #3

Jak Rozmawiać o wynagrodzeniach i nimi zarządzać
NETWORKING I KOKTAJL

2 DZIEŃ, 6 marca 2024r.

SESJA PLENARNA #2:

Efektywność organizacji a zmiany modelu pracy ORAZ nowE technologiE

PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

WYZWANIE #4

Jak zadbać o pracownika i zatrzymać go w organizacji

WYZWANIE #5

Jak zapewnić organizacji potrzebne kompetencje

WYZWANIE #6

Jak korzystać z Danych HR, AI i Nowoczesnych Technologii
}

8.00

REJESTRACJA*

}

8.50

OTWARCIE FORUM I PRZYWITANIE GOŚCI

Anna Kępka, Project Manager, BRAVE

Anna Banaś, Managing Director, BRAVE

SESJA PLENARNA #1

Rynek pracy i pozyskiwanie pracownika a koszty wynagrodzeń

Moderatorzy:

Prof. Paweł Korzyński, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

dr Monika Sońta, Adiunktka, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

}

9:00-9:25

Rynek pracy i wyzwania HR za 3 lata – wizja przyszłości wg CEO


Marcin Barański, General Manager, Board Member, VOX CAPITAL GROUP

  • co i w jaki sposób aktualnie wpływa najmocniej na rynek pracy
  • jak zmienia się rola działu HR i nowych technologii
  • jakich wyzwań HR należy się spodziewać a może i obawiać
}

9:25-9:30

Sesja Q&A

}

9:30-9:50

Cyfrowa metamorfoza HR – wyzwania i korzyści

Monika Kobylińska, Business Development Executive, IRON MOUNTAIN POLSKA

  • dojrzałość technologiczna polskiego HR w 2024
  • obraz cyfrowego rynku pracy i trendy
  • automatyzacja działów kadrowo – płacowych
  • cyfrowe teczki personalne – perspektywa korzyści pracodawcy i pracownika
}

9:50-9:55

Sesja Q&A

}

9:55-10:35

Jak HR może wspierać organizację w dopasowaniu się do aktualnej sytuacji na rynku pracy – dyskusja panelowa

Moderatorzy:
Prof. Paweł Korzyński, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

dr Monika Sońta, Adiunktka, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

Paneliści:
Maciej Herman, CEO, LOTTE WEDEL

Marcel Kędzierski, Head of People and Organization Development, CCC.EU

Agata Kaczmarska, Chief People Officer Poland & CEE, DENTSU

Paulina Zasempa, People Country Lead – Poland and CEE, SD WORX POLAND

  • pokolenie Z jako inspirator zmian w organizacji
  • dopasowanie organizacji do wyższych kosztów i oczekiwań pracowników
  • komunikacja z liderami i zarządzanie kompetencjami zespołów
}

10:35-10:40

Sesja Q&A

}

10:40-11:00

Jak przygotować się do digitalizacji HR w obliczu wyzwań nowego rynku pracy

Błażej Migoń, Ekspert w zakresie rozwiązań dla HR, EQ SYSTEM

  • kluczowe procesy HR, które można, a nawet „trzeba” zdigitalizować (z punktu widzenia Zarządu, HR, Menedżerów, Pracownika)
  • główne wyzwania w procesie digitalizacji, czyli od czego zacząć projekt i jak przez niego przejść „suchą stopą”
  • dlaczego nie warto „wyważać otwartych drzwi” – przykłady dobrych praktyk
}

11:00-11:05

Sesja Q&A

}

11:05-11:25

PRZERWA NA KAWĘ

}

11:25-11:50

Jak w praktyce wygląda partnerska współpraca szefów działów HR i finansowego


Marta Foltyn, Dyrektor Personalny, Mieszko

  • obszary współpracy
  • wyzwania podczas współpracy
  • wypracowanie dobrej praktyki
}

11:50-11:55

Sesja Q&A

}

11:55-12:15

Zarządzanie Talentami – jak „purpose” może być punktem zwrotnym w angażowaniu HiPO


Joanna Tomicka–Siemborska, Konsultant, Trener, GRUPA ODITK

Marcelina Przybysz, Kierownik projektów doradczych,GRUPA ODITK

  • kim jest Talent (HiPo) w naszej organizacji? I dlaczego warto to aktualizować?
  • dlaczego rozwój Talentów może i powinien uwzględniać cele organizacji.
  • jak poszukiwanie sensu (purpose) w pracy może być punktem zwrotnym w angażowaniu HiPo w twojej organizacji.
…..I czy Talenty w twojej organizacji potrafią w prosty sposób powiedzieć, co nadaje ich pracy sens?
}

12:15-12:20

Sesja Q&A

}

12:20-13:00

Czy możliwość pracy zdalnej wspiera organizację w czasach małej dostępności kandydatów do pracy – dyskusja panelowa

Moderatorzy:
Prof. Paweł Korzyński, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

dr Monika Sońta, Adiunktka, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

Paneliści:
Lidia Świderska, HR Director Eastern Europe, MIELE


Lidia Ołowska, VP People & Organization, Niezależny Ekspert


Inez Kulpińska, Dyrektor HR, GRUPA TOPEX

Marcin Drzewiecki, Prezes, IRON MOUNTAIN POLSKA

  • profil działalności a możliwość pracy zdalnej
  • rekrutacja niezależna od miejsca zamieszkania kandydata
  • wyzwania związane z komunikacją i zaangażowaniem pracownika pracującego zdalnie
}

13:00-13:05

Sesja Q&A

}

13:05-13:50

PRZERWA NA LUNCH

}

13:50-14:35

Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE
– MODEROWANE SPOTKANIA W MNIEJSZYCH GRUPACH SKUPIONE NA ROZWIĄZANIU KONKRETNEGO ZAGADNIENIA

Od słów do działania: kiedy opinie o firmach reprezentują pozytywne doświadczenia pracowników i kandydatów

Karolina Karwowska, Managing Partner, DREAM EMPLOYER HUB

Michał Sierakowski, Communication Enthusiast, GOWORK.PL

Opis:
Warsztat skupia się na kluczowej roli opinii pracowników i kandydatów w kształtowaniu pozytywnego employee experience. Poprzez interaktywną dyskusję oraz analizę przykładowych opinii, uczestnicy będą mieli okazję zgłębić metody zbierania feedbacku oraz sposoby skutecznej reakcji na nie. Omówimy także jak najlepiej wykorzystać zewnętrzne opinie do tworzenia korzystnych doświadczeń dla pracowników i kandydatów. W trakcie warsztatu będziemy rozmawiać o wyzwaniach i możliwościach związanych z interpretacją opinii pracowników oraz planowaniem działań reakcyjnych w kontekście employee experience.

Limit miejsc: 40

HR jako lider zmiany: strategie na cyfrową transformację organizacji

Paweł Więsek, Head of Business Development, PRODUCTIVE24

Monika Świderska, Product Manager systemu HRM, PRODUCTIVE24

Opis:
Praktyczne warsztaty poświęcone zarządzaniu zmianą w kontekście transformacji cyfrowej. Spotkanie dostarczy odpowiedzi na pytanie, jak dział HR powinien przygotować siebie, organizację i pracowników do implementacji nowej technologii. Sesja będzie doskonałą okazją do nabycia kompetencji niezbędnych do efektywnego przeprowadzenia analizy biznesowej, mapowania procesów oraz planowania kluczowych zasobów w projekcie digitalizacji HR. Uczestnicy poznają też narzędzia oraz nauczą się, jak radzić sobie z ewentualnym oporem ze strony różnych interesariuszy.

Limit miejsc: 40

Workforce transformation: od strategicznego HR do zarządzania operacjami

Michał Grzybowski, Partner, Lider Zespołu People & Organization, PWC POLSKA

Małgorzata Fiedorczuk, Dyrektorka, PWC POLSKA

Ilona Węgłowska-Hajnus, Starsza Menedżerka, PWC POLSKA

Limit miejsc: 40

Process Communication Model- poznaj unikatowy model komunikacji, który uratował misje NASA

Joanna Delbar, Właściciel, INSTYTUT JOANNY DELBAR

Zagadnienia:

  • 6 percepcji – 6 modelów osobowości- 6 sposobów widzenia świata czyli dlaczego nie możemy się porozumieć
  • JAK mówić, motywować i angażować zespoły z szacunkiem dla każdego typu osobowości czyli ja jestem ok- ty jesteś ok.
  • w jaki sposób moja percepcja zaprasza do konfliktów i dlaczego?

Limit miejsc: 30

}

14:35-14:55

PRZERWA NA KAWĘ i PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

Wyzwanie #1

Jak docierać do kandydatów i tworzyć atrakcyjną ofertę pracy

Moderator:

Maryla Noste-Jeglińska, HR Interim Manager, Trener, Mentor, Coach, MONOGO

}

14:55-15:20

Co HR może zrobić, gdy na lokalnym rynku w procesach rekrutacyjnych pojawiają się kontroferty

Dorota Dublanka, Dyrektor Zarządzający – Departament Zasobów Ludzkich i Organizacji, KRAJOWA IZBA ROZLICZENIOWA

Marta Olszewska, Starszy Specjalista – Talent Partner, KRAJOWA IZBA ROZLICZENIOWA

  • znaczenie znajomości słabych konkurencji i mocnych stron naszej organizacji
  • dobre przygotowanie się do rozmowy rekrutacyjnej
  • od czego zależy sukces rozmów i spotkań rekrutacyjnych
}

15:20-15:25 | SESJA Q&A

}

15:25-15:45

Kto sprawdza opinie o Twojej firmie? Poznaj oczekiwania Twoich kandydatów

Weronika Dudkowska, HR Business Partner, GOWORK.PL

Michał Sierakowski, Communication Enthusiast, GOWORK.PL

}

15:45-15:50 | SESJA Q&A

}

15:50-16:30

Jak obecnie skutecznie pozyskać pracownika z trudnego rynku pracy
– dyskusja panelowa

Moderator:
Maryla Noste-Jeglińska, HR Interim Manager, Trener, Mentor, Coach, MONOGO

Paneliści:
Maria Pertkiewicz, Director People, CIRCLE K 

Izabela Ciemięga, Dyrektor Personalny, Mota-Engil Central Europe

Agata Wójcik-Ryszawa, Head of HR, INPOST

Monika Fedorczuk, Dyrektor, URZĄD PRACY M.ST.WARSZAWY

  • docieranie do pasywnych kandydatów
  • budowanie zaangażowania kandydata – kiedy rozpoczynamy i sposoby
  • stosowane zachęty – inne niż wynagrodzenie
  • rekrutacja – znalezienie kandydata w Urzędzie Pracy
    }

    16:30-16:35 | SESJA Q&A

    }

    16:35-16:45 PRZERWA NA KAWĘ

    }

    16:45-17:10

    Jak sprawić by praca dla młodego pracownika była atrakcyjna

    Robert Żelewski, HR Director CE, MOWI

    • model pracy
    • styl zarządzania
    • rozwój pracownika
    }

    17:10-17:15 | SESJA Q&A

    }

    17:15-17:40

    Czy ESG to temat HRowy? Znaczenie działań organizacji w kwestiach środowiskowych i społecznych dla procesów pozyskiwania nowych pracowników

    Aleksandra Osojca, Head of People, NETGURU


    Karolina Długosz, Sustainability Lead, NETGURU

     

    • działania organizacji z obszaru ESG i/lub CSR
    • rola HR-u w realizacji kwestii środowiskowych i społecznych przez organizację
    • wykorzystanie działań organizacji w procesach rekrutacyjnych
    }

    17:40-17:45 | SESJA Q&A

    }

    17:45

    ZAKOŃCZENIE SESJI

    }

    17:45-20:00

    NETWORKING I KOKTAJL
    ZAKOŃCZENIE i dnia FORUM

    Wyzwanie #2

    Jak budować motywację i zaangażowanie pracownika

    Moderatorka:

    dr Monika Sońta, Adiunktka, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

    }

    14:55-15:20

    Jak transparentność komunikacji w organizacji zwiększa poziom zaangażowania pracowników

    Agata Shen, HR Director Poland, PEPSICO

     

    • jak komunikować wartości, wizję i strategię
    • jakie są potrzeby różnych pokoleń w zakresie komunikacji z liderami
    • rola CEO i członków zarządu
    }

    15:20-15:25 | SESJA Q&A

    }

    15:25-15:45

    Doskonalenie onboardingu – jak stymulować motywację i zaangażowanie, żeby osiągnąć cele biznesowe

    Adrian Witkowski, CEO, GAMFI

    • zrozumienie Kluczowych Czynników Motywacji: Analiza głównych czynników, które wpływają na motywację nowych pracowników
    • personalizacja Procesu Onboardingu: jak dostosować proces onboardingu do indywidualnych potrzeb i oczekiwań pracowników
    • mierzenie Efektywności Onboardingu: jak oceniać skuteczność procesu onboardingu i identyfikować obszary do doskonalenia

     

    }

    15:45-15:50 | SESJA Q&A

    }

    15:50-16:30

    Budowanie motywacji i zaangażowania pracowników a różnorodność organizacji i zespołu – dyskusja panelowa

    Moderatorka:
    dr Monika Sońta, Adiunktka, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

     

    Paneliści:
    Iwona Chrostowska, Head of People & Culture, PRIMARK

    Łukasz Sowiński, Dyrektor ds. pracowniczych, AGORA

    Mania Kostrzewska, Client Partner & Diversity, Equity and Inclusion Director CEE, DENTSU

    Marta Fortuna, Vice President of Human Resources, CD PROJEKT RED

    • czy różnorodność utrudnia budowanie motywacji i zaangażowania
    • jak wykorzystać różnorodność podczas budowania motywacji i zaangażowania pracowników
    • jakie czekają na nas w przyszłości nowe wyzwania związane z zaangażowaniem w kontekście różnorodności
    }

    16:30-16:35 | SESJA Q&A

    }

    16:35-16:45 PRZERWA NA KAWĘ

    }

    16:45-17:10

    Jak budować zaangażowanie pracownika w międzynarodowym zespole pracującym zdalnie

    Beata Bojzan-Matysiak, Dyrektor Personalny, DR IRENA ERIS

    • pokonywanie barier kulturowych i językowych
    • HR jako wsparcie dla lidera zespołu
    • sposoby na zwiększanie zaangażowania pracownika
    }

    17:10-17:15 | SESJA Q&A

    }

    17:15-17:40

    Utrzymanie wysokiego zaangażowania i motywacji przy wdrożonym hot deskingu

    Marlena Chojecka-Bek, Dyrektor ds. Szkoleń i Rozwoju, Biuro HR, GRUPA PZU

    Przemysław Dębek, Kierownik Zespołu Systemów Informatycznych i Projektów, GRUPA PZU

    • zalety hot deskingu
    • hot desking jako generator wyzwań HR
    • sposoby na budowanie motywacji i zaangażowania
    }

    17:40-17:45 | SESJA Q&A

    }

    17:45

    ZAKOŃCZENIE SESJI

    }

    18:15-20:00

    NETWORKING I KOKTAJL
    ZAKOŃCZENIE i dnia FORUM

    Wyzwanie #3

    Jak rozmawiać o wynagrodzeniach i nimi zarządzać

    Moderator:

    Andrzej Borczyk, Dyrektor Personalny

    }

    14:55-15:20

    Jak HR wspiera lidera w komunikacji i wdrażaniu trudnych decyzji CEO/zarządu dotyczących wynagrodzeń

    Magdalena Król, People & Culture Manager, 4KRAFT

    • efektywna współpraca HR i lidera by wspólnie osiągać cele biznesowe
    • szkolenia rozwijające komptetencje managerskie w zakresie komunikacji
    • komunikacja do pracowników z działu HR trudnych spraw – co może pomóc organizacji/liderowi a co może zaszkodzić
    }

    15:20-15:25 | SESJA Q&A

    }

    15:25-15:45

    Wynagrodzenie Na Życzenie – benefit odpowiadający na realne potrzeby pracowników

    Andrzej Nowak, Prezes i Założyciel, FLEXEE

    • jakie są potrzeby pracowników i jak realnie pracodawca może pomoc w ich spełnieniu
    • WnŻ – jak działa ten darmowy dla firmy benefit i jak łatwo uruchomić go w organizacji
    • korzyści dla pracownika i pracodawcy
    }

    15:45-15:50 | SESJA Q&A

    }

    15:50-16:30

    Od czego zależy sprawna komunikacja i dobra współpraca pomiędzy szefem HR a liderami działów biznesowych w zakresie wynagrodzeń – cross-działowa dyskusja

    Moderator:

    Andrzej Borczyk, Dyrektor Personalny

    Paneliści:

    Sebastian Gonet, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy, DR. MAX

    Aneta Andruszkiewicz, Dyrektor Personalny, UNIBEP

    Ewelina Romańska, Human Resources Director, BIOTON

    • jakie są wzajemne oczekiwania
    • jakie mamy źródła napięć
    • jak wspólnie osiągać cele biznesowe – dobre nawyki, dostępne narzędzia wpierające współpracę
    }

    16:30-16:35 | SESJA Q&A

    }

    16:35-16:45 PRZERWA NA KAWĘ

    }

    16:45-17:10

    Inflacja i wysoka presja na wynagrodzenia – jak HR sobie z tym aktualnie radzi

    Kalina Kordalska, Dyrektor Działu Relacji Pracowniczych, KAUFLAND

    • jak łagodnie i bezpiecznie zmienić zasady wynagradzania i wysokość wynagrodzeń
    • jak komunikować decyzje zarządu niezgodne z oczekiwaniami pracownika/pracowników
    • gdzie znaleźć pieniądze na podwyżki
    }

    17:10-17:15 | SESJA Q&A

    }

    17:15-17:40

    Rozwój wyższej kadry managerskiej w kontekście kompetencji przyszłości i nadchodzącej rzeczywistości

    Magdalena Straub, Group Director of People & Purpose, BORG AUTOMOTIVE

    • jakich kompetencji liderskich potrzebują obecnie organizacje
    • jak zachęcić do rozwoju najwyższą kadrę kierowniczą
    • cechy dobrego programu szkoleniowego dla zarządu/ wyższej kadry managerskiej
    }

    17:40-17:45 | SESJA Q&A

    }

    17:45

    ZAKOŃCZENIE SESJI

    }

    18:15-20:00

    NETWORKING I KOKTAJL
    ZAKOŃCZENIE i dnia FORUM
    }

    17:45

    ZAKOŃCZENIE SESJI

    }

    17:45-20:00

    NETWORKING I KOKTAJL

    ZAPRASZAMY NA LIVE COOKING Z WŁOSKĄ KUCHNIĄ, LAMPKĘ WINA ORAZ ATRAKCJĘ W POSTACI KASYNA

    Koktajl
    livecooking
    Koktajl
    }

    20:30

    ZAKOŃCZENIE i dnia FORUM

    *Godziny są godzinami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie