optimize costs | manage competences |
ensure psychological safety
5-6 marca 2024 r.
Hotel Courtyard by Marriott,
ul. Żwirki i Wigury 1, Warszawa
PROGRAM FORUM
Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę
1 dzień Forum, 5 marca 2024 r.
Schemat forum
1 DZIEŃ, 5 marca 2024r.
SESJA PLENARNA #1:
Rynek pracy i pozyskiwanie pracownika a koszty wynagrodzeń
Warsztaty - PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
WYZWANIE #1
Jak docierać do kandydatów i tworzyć atrakcyjną ofertę pracy
WYZWANIE #2
Jak budować motywację i zaangażowanie pracownika
WYZWANIE #3
Jak Rozmawiać o wynagrodzeniach i nimi zarządzać
NETWORKING I KOKTAJL
2 DZIEŃ, 6 marca 2024r.
SESJA PLENARNA #2:
Efektywność organizacji a zmiany modelu pracy ORAZ nowE technologiE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
WYZWANIE #4
Jak zadbać o pracownika i zatrzymać go w organizacji
WYZWANIE #5
Jak zapewnić organizacji potrzebne kompetencje
WYZWANIE #6
Jak korzystać z Danych HR, AI i Nowoczesnych Technologii
8.00
REJESTRACJA*
8.50
OTWARCIE FORUM I PRZYWITANIE GOŚCI
Anna Kępka, Project Manager, BRAVE
Anna Banaś, Managing Director, BRAVE
SESJA PLENARNA #1
Rynek pracy i pozyskiwanie pracownika a koszty wynagrodzeń
Moderatorzy:
Prof. Paweł Korzyński, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO
dr Monika Sońta, Adiunktka, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO
9:00-9:25
Rynek pracy i wyzwania HR za 3 lata – wizja przyszłości wg CEO
Marcin Barański, General Manager, Board Member, VOX CAPITAL GROUP
- co i w jaki sposób aktualnie wpływa najmocniej na rynek pracy
- jak zmienia się rola działu HR i nowych technologii
- jakich wyzwań HR należy się spodziewać a może i obawiać
9:25-9:30
Sesja Q&A
9:30-9:50
Cyfrowa metamorfoza HR – wyzwania i korzyści
Monika Kobylińska, Business Development Executive, IRON MOUNTAIN POLSKA
- dojrzałość technologiczna polskiego HR w 2024
- obraz cyfrowego rynku pracy i trendy
- automatyzacja działów kadrowo – płacowych
- cyfrowe teczki personalne – perspektywa korzyści pracodawcy i pracownika
9:50-9:55
Sesja Q&A
9:55-10:35
Jak HR może wspierać organizację w dopasowaniu się do aktualnej sytuacji na rynku pracy – dyskusja panelowa
Moderatorzy:
Prof. Paweł Korzyński, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO
dr Monika Sońta, Adiunktka, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO
Paneliści:
Maciej Herman, CEO, LOTTE WEDEL
Marcel Kędzierski, Head of People and Organization Development, CCC.EU
Agata Kaczmarska, Chief People Officer Poland & CEE, DENTSU
Paulina Zasempa, People Country Lead – Poland and CEE, SD WORX POLAND
- pokolenie Z jako inspirator zmian w organizacji
- dopasowanie organizacji do wyższych kosztów i oczekiwań pracowników
- komunikacja z liderami i zarządzanie kompetencjami zespołów
10:35-10:40
Sesja Q&A
10:40-11:00
Jak przygotować się do digitalizacji HR w obliczu wyzwań nowego rynku pracy
Błażej Migoń, Ekspert w zakresie rozwiązań dla HR, EQ SYSTEM
- kluczowe procesy HR, które można, a nawet „trzeba” zdigitalizować (z punktu widzenia Zarządu, HR, Menedżerów, Pracownika)
- główne wyzwania w procesie digitalizacji, czyli od czego zacząć projekt i jak przez niego przejść „suchą stopą”
- dlaczego nie warto „wyważać otwartych drzwi” – przykłady dobrych praktyk
11:00-11:05
Sesja Q&A
11:05-11:25
PRZERWA NA KAWĘ
11:25-11:50
Jak w praktyce wygląda partnerska współpraca szefów działów HR i finansowego
Marta Foltyn, Dyrektor Personalny, Mieszko
- obszary współpracy
- wyzwania podczas współpracy
- wypracowanie dobrej praktyki
11:50-11:55
Sesja Q&A
11:55-12:15
Zarządzanie Talentami – jak „purpose” może być punktem zwrotnym w angażowaniu HiPO
Joanna Tomicka–Siemborska, Konsultant, Trener, GRUPA ODITK
Marcelina Przybysz, Kierownik projektów doradczych,GRUPA ODITK
- kim jest Talent (HiPo) w naszej organizacji? I dlaczego warto to aktualizować?
- dlaczego rozwój Talentów może i powinien uwzględniać cele organizacji.
- jak poszukiwanie sensu (purpose) w pracy może być punktem zwrotnym w angażowaniu HiPo w twojej organizacji.
…..I czy Talenty w twojej organizacji potrafią w prosty sposób powiedzieć, co nadaje ich pracy sens?
12:15-12:20
Sesja Q&A
12:20-13:00
Czy możliwość pracy zdalnej wspiera organizację w czasach małej dostępności kandydatów do pracy – dyskusja panelowa
Moderatorzy:
Prof. Paweł Korzyński, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO
dr Monika Sońta, Adiunktka, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO
Paneliści:
Lidia Świderska, HR Director Eastern Europe, MIELE
Lidia Ołowska, VP People & Organization, Niezależny Ekspert
Inez Kulpińska, Dyrektor HR, GRUPA TOPEX
Marcin Drzewiecki, Prezes, IRON MOUNTAIN POLSKA
- profil działalności a możliwość pracy zdalnej
- rekrutacja niezależna od miejsca zamieszkania kandydata
- wyzwania związane z komunikacją i zaangażowaniem pracownika pracującego zdalnie
13:00-13:05
Sesja Q&A
13:05-13:50
PRZERWA NA LUNCH
13:50-14:35
Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE
– MODEROWANE SPOTKANIA W MNIEJSZYCH GRUPACH SKUPIONE NA ROZWIĄZANIU KONKRETNEGO ZAGADNIENIA
Od słów do działania: kiedy opinie o firmach reprezentują pozytywne doświadczenia pracowników i kandydatów
Karolina Karwowska, Managing Partner, DREAM EMPLOYER HUB
Michał Sierakowski, Communication Enthusiast, GOWORK.PL
Opis:
Warsztat skupia się na kluczowej roli opinii pracowników i kandydatów w kształtowaniu pozytywnego employee experience. Poprzez interaktywną dyskusję oraz analizę przykładowych opinii, uczestnicy będą mieli okazję zgłębić metody zbierania feedbacku oraz sposoby skutecznej reakcji na nie. Omówimy także jak najlepiej wykorzystać zewnętrzne opinie do tworzenia korzystnych doświadczeń dla pracowników i kandydatów. W trakcie warsztatu będziemy rozmawiać o wyzwaniach i możliwościach związanych z interpretacją opinii pracowników oraz planowaniem działań reakcyjnych w kontekście employee experience.
Limit miejsc: 40
HR jako lider zmiany: strategie na cyfrową transformację organizacji
Paweł Więsek, Head of Business Development, PRODUCTIVE24
Monika Świderska, Product Manager systemu HRM, PRODUCTIVE24
Opis:
Praktyczne warsztaty poświęcone zarządzaniu zmianą w kontekście transformacji cyfrowej. Spotkanie dostarczy odpowiedzi na pytanie, jak dział HR powinien przygotować siebie, organizację i pracowników do implementacji nowej technologii. Sesja będzie doskonałą okazją do nabycia kompetencji niezbędnych do efektywnego przeprowadzenia analizy biznesowej, mapowania procesów oraz planowania kluczowych zasobów w projekcie digitalizacji HR. Uczestnicy poznają też narzędzia oraz nauczą się, jak radzić sobie z ewentualnym oporem ze strony różnych interesariuszy.
Limit miejsc: 40
Workforce transformation: od strategicznego HR do zarządzania operacjami
Michał Grzybowski, Partner, Lider Zespołu People & Organization, PWC POLSKA
Małgorzata Fiedorczuk, Dyrektorka, PWC POLSKA
Ilona Węgłowska-Hajnus, Starsza Menedżerka, PWC POLSKA
Limit miejsc: 40
Process Communication Model- poznaj unikatowy model komunikacji, który uratował misje NASA
Joanna Delbar, Właściciel, INSTYTUT JOANNY DELBAR
Zagadnienia:
- 6 percepcji – 6 modelów osobowości- 6 sposobów widzenia świata czyli dlaczego nie możemy się porozumieć
- JAK mówić, motywować i angażować zespoły z szacunkiem dla każdego typu osobowości czyli ja jestem ok- ty jesteś ok.
- w jaki sposób moja percepcja zaprasza do konfliktów i dlaczego?
Limit miejsc: 30
14:35-14:55
PRZERWA NA KAWĘ i PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
Wyzwanie #1
Jak docierać do kandydatów i tworzyć atrakcyjną ofertę pracy
Moderator:
Maryla Noste-Jeglińska, HR Interim Manager, Trener, Mentor, Coach, MONOGO
14:55-15:20
Co HR może zrobić, gdy na lokalnym rynku w procesach rekrutacyjnych pojawiają się kontroferty
Dorota Dublanka, Dyrektor Zarządzający – Departament Zasobów Ludzkich i Organizacji, KRAJOWA IZBA ROZLICZENIOWA
Marta Olszewska, Starszy Specjalista – Talent Partner, KRAJOWA IZBA ROZLICZENIOWA
- znaczenie znajomości słabych konkurencji i mocnych stron naszej organizacji
- dobre przygotowanie się do rozmowy rekrutacyjnej
- od czego zależy sukces rozmów i spotkań rekrutacyjnych
15:20-15:25 | SESJA Q&A
15:25-15:45
Kto sprawdza opinie o Twojej firmie? Poznaj oczekiwania Twoich kandydatów
Weronika Dudkowska, HR Business Partner, GOWORK.PL
Michał Sierakowski, Communication Enthusiast, GOWORK.PL
15:45-15:50 | SESJA Q&A
15:50-16:30
Jak obecnie skutecznie pozyskać pracownika z trudnego rynku pracy
– dyskusja panelowa
Moderator:
Maryla Noste-Jeglińska, HR Interim Manager, Trener, Mentor, Coach, MONOGO
Paneliści:
Maria Pertkiewicz, Director People, CIRCLE K
Izabela Ciemięga, Dyrektor Personalny, Mota-Engil Central Europe
Agata Wójcik-Ryszawa, Head of HR, INPOST
Monika Fedorczuk, Dyrektor, URZĄD PRACY M.ST.WARSZAWY
- docieranie do pasywnych kandydatów
- budowanie zaangażowania kandydata – kiedy rozpoczynamy i sposoby
- stosowane zachęty – inne niż wynagrodzenie
- rekrutacja – znalezienie kandydata w Urzędzie Pracy
16:30-16:35 | SESJA Q&A
16:35-16:45 PRZERWA NA KAWĘ
16:45-17:10
Jak sprawić by praca dla młodego pracownika była atrakcyjna
Robert Żelewski, HR Director CE, MOWI
- model pracy
- styl zarządzania
- rozwój pracownika
17:10-17:15 | SESJA Q&A
17:15-17:40
Czy ESG to temat HRowy? Znaczenie działań organizacji w kwestiach środowiskowych i społecznych dla procesów pozyskiwania nowych pracowników
Aleksandra Osojca, Head of People, NETGURU
Karolina Długosz, Sustainability Lead, NETGURU
- działania organizacji z obszaru ESG i/lub CSR
- rola HR-u w realizacji kwestii środowiskowych i społecznych przez organizację
- wykorzystanie działań organizacji w procesach rekrutacyjnych
17:40-17:45 | SESJA Q&A
17:45
ZAKOŃCZENIE SESJI
17:45-20:00
ZAKOŃCZENIE i dnia FORUM
Wyzwanie #2
Jak budować motywację i zaangażowanie pracownika
Moderatorka:
dr Monika Sońta, Adiunktka, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO
14:55-15:20
Jak transparentność komunikacji w organizacji zwiększa poziom zaangażowania pracowników
Agata Shen, HR Director Poland, PEPSICO
- jak komunikować wartości, wizję i strategię
- jakie są potrzeby różnych pokoleń w zakresie komunikacji z liderami
- rola CEO i członków zarządu
15:20-15:25 | SESJA Q&A
15:25-15:45
Doskonalenie onboardingu – jak stymulować motywację i zaangażowanie, żeby osiągnąć cele biznesowe
Adrian Witkowski, CEO, GAMFI
- zrozumienie Kluczowych Czynników Motywacji: Analiza głównych czynników, które wpływają na motywację nowych pracowników
- personalizacja Procesu Onboardingu: jak dostosować proces onboardingu do indywidualnych potrzeb i oczekiwań pracowników
- mierzenie Efektywności Onboardingu: jak oceniać skuteczność procesu onboardingu i identyfikować obszary do doskonalenia
15:45-15:50 | SESJA Q&A
15:50-16:30
Budowanie motywacji i zaangażowania pracowników a różnorodność organizacji i zespołu – dyskusja panelowa
Moderatorka:
dr Monika Sońta, Adiunktka, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO
Paneliści:
Iwona Chrostowska, Head of People & Culture, PRIMARK
Łukasz Sowiński, Dyrektor ds. pracowniczych, AGORA
Mania Kostrzewska, Client Partner & Diversity, Equity and Inclusion Director CEE, DENTSU
Marta Fortuna, Vice President of Human Resources, CD PROJEKT RED
- czy różnorodność utrudnia budowanie motywacji i zaangażowania
- jak wykorzystać różnorodność podczas budowania motywacji i zaangażowania pracowników
- jakie czekają na nas w przyszłości nowe wyzwania związane z zaangażowaniem w kontekście różnorodności
16:30-16:35 | SESJA Q&A
16:35-16:45 PRZERWA NA KAWĘ
16:45-17:10
Jak budować zaangażowanie pracownika w międzynarodowym zespole pracującym zdalnie
Beata Bojzan-Matysiak, Dyrektor Personalny, DR IRENA ERIS
- pokonywanie barier kulturowych i językowych
- HR jako wsparcie dla lidera zespołu
- sposoby na zwiększanie zaangażowania pracownika
17:10-17:15 | SESJA Q&A
17:15-17:40
Utrzymanie wysokiego zaangażowania i motywacji przy wdrożonym hot deskingu
Marlena Chojecka-Bek, Dyrektor ds. Szkoleń i Rozwoju, Biuro HR, GRUPA PZU
Przemysław Dębek, Kierownik Zespołu Systemów Informatycznych i Projektów, GRUPA PZU
- zalety hot deskingu
- hot desking jako generator wyzwań HR
- sposoby na budowanie motywacji i zaangażowania
17:40-17:45 | SESJA Q&A
17:45
ZAKOŃCZENIE SESJI
18:15-20:00
NETWORKING I KOKTAJL
ZAKOŃCZENIE i dnia FORUM
Wyzwanie #3
Jak rozmawiać o wynagrodzeniach i nimi zarządzać
Moderator:
Andrzej Borczyk, Dyrektor Personalny
14:55-15:20
Jak HR wspiera lidera w komunikacji i wdrażaniu trudnych decyzji CEO/zarządu dotyczących wynagrodzeń
Magdalena Król, People & Culture Manager, 4KRAFT
- efektywna współpraca HR i lidera by wspólnie osiągać cele biznesowe
- szkolenia rozwijające komptetencje managerskie w zakresie komunikacji
- komunikacja do pracowników z działu HR trudnych spraw – co może pomóc organizacji/liderowi a co może zaszkodzić
15:20-15:25 | SESJA Q&A
15:25-15:45
Wynagrodzenie Na Życzenie – benefit odpowiadający na realne potrzeby pracowników
Andrzej Nowak, Prezes i Założyciel, FLEXEE
- jakie są potrzeby pracowników i jak realnie pracodawca może pomoc w ich spełnieniu
- WnŻ – jak działa ten darmowy dla firmy benefit i jak łatwo uruchomić go w organizacji
- korzyści dla pracownika i pracodawcy
15:45-15:50 | SESJA Q&A
15:50-16:30
Od czego zależy sprawna komunikacja i dobra współpraca pomiędzy szefem HR a liderami działów biznesowych w zakresie wynagrodzeń – cross-działowa dyskusja
Moderator:
Andrzej Borczyk, Dyrektor Personalny
Paneliści:
Sebastian Gonet, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy, DR. MAX
Aneta Andruszkiewicz, Dyrektor Personalny, UNIBEP
Ewelina Romańska, Human Resources Director, BIOTON
- jakie są wzajemne oczekiwania
- jakie mamy źródła napięć
- jak wspólnie osiągać cele biznesowe – dobre nawyki, dostępne narzędzia wpierające współpracę
16:30-16:35 | SESJA Q&A
16:35-16:45 PRZERWA NA KAWĘ
16:45-17:10
Inflacja i wysoka presja na wynagrodzenia – jak HR sobie z tym aktualnie radzi
Kalina Kordalska, Dyrektor Działu Relacji Pracowniczych, KAUFLAND
- jak łagodnie i bezpiecznie zmienić zasady wynagradzania i wysokość wynagrodzeń
- jak komunikować decyzje zarządu niezgodne z oczekiwaniami pracownika/pracowników
- gdzie znaleźć pieniądze na podwyżki
17:10-17:15 | SESJA Q&A
17:15-17:40
Rozwój wyższej kadry managerskiej w kontekście kompetencji przyszłości i nadchodzącej rzeczywistości
Magdalena Straub, Group Director of People & Purpose, BORG AUTOMOTIVE
- jakich kompetencji liderskich potrzebują obecnie organizacje
- jak zachęcić do rozwoju najwyższą kadrę kierowniczą
- cechy dobrego programu szkoleniowego dla zarządu/ wyższej kadry managerskiej
17:40-17:45 | SESJA Q&A
17:45
ZAKOŃCZENIE SESJI
18:15-20:00
ZAKOŃCZENIE i dnia FORUM
17:45
ZAKOŃCZENIE SESJI
17:45-20:00
NETWORKING I KOKTAJL
ZAPRASZAMY NA LIVE COOKING Z WŁOSKĄ KUCHNIĄ, LAMPKĘ WINA ORAZ ATRAKCJĘ W POSTACI KASYNA
20:30
ZAKOŃCZENIE i dnia FORUM
*Godziny są godzinami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie